تازه های کسب و کارعلمی و پزشکی

صبحانه‌ای کامل و مغذی برای تمام سنین: گرانولا رژیمی

اگر در فکر تهیه یک صبحانه یا میان وعده خوشمزه و سالم هستید خرید گرانولا رژِیمی انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. در ترکیبات این خوراکی پرانرژی انواع مختلفی از مواد مفید و مغذی وجود دارد. تمامی رده های سنی می توانند آن را در برنامه غذایی خود استفاده کنند. این خوراکی مقوی مورد علاقه کودکان است و مصرف آن فواید بسیاری برای بدن آنها به دنبال دارد. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این ماده غذایی و خواص خوب آن برای بدن در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

گرانولا چیست ؟

در پاسخ به این پرسش که گرانولا چیست باید بگوییم، گرانولا یکی از بهترین سیر کننده های مقوی شناخته می شود. ترکیبات زیادی در گرانولا وجود دارند که ارگانیک هستند و سلامت بدن را تضمین می کنند. این میان وعده برای پیشگیری از بیماری های متنوع و برای لاغری گزینه مناسبی می باشد. افراد بزرگسال و کودکان می توانند از گرانولاهای متنوع به عنوان میان وعده یا وعده اصلی استفاده کنند.

گرانولا اسم نوعی خوراکی خوش طعم و بسیار مغذی است که می ‌توان آن را برای صبحانه استفاده کرد. از طرف دیگر مصرف این خوراکی به عنوان یک میان وعده پرخاصیت مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد. معمولا برای تهیه این محصول از جو دوسر، عسل و خرید آجیل های خرد شده مانند گردو، بادام و فندق استفاده می شود. در ترکیبات این غذای مقوی مواد اولیه دیگری هم به کار می رود. به طور مثال انواع شکلات و میوه های خشکی مانند خرما، کشمش و… در ترکیبات آن به چشم می ‌خورد. شکر قهوه ای، کره بادام زمینی، دانه تخم کتان بوداده شده و… نیز جزو مواد اولیه قابل استفاده در ترکیبات این خوراکی هستند.

چه مواد غذایی را در برنامه صبحانه قرار دهیم؟

اگر قبلا در youtube.com هم دیده باشید میدانید، مواد غذایی رژیمی برای صبحانه باید با در نظر گرفتن نکات مهمی انتخاب شوند تا بیشترین تاثیرگذاری را بر سلامت بدن ما ایفا کنند. در وهله اول، به مواد غذایی پر فیبر توجه کنید؛ بهتر است، این وعده غذایی شما سرشار از فیبر باشد. این مسئله در کاهش وزن شما نیز تاثیر به سزایی بر جای می گذارد. فیبر، فرایند سوخت و ساز را در بدن افزایش می دهد و استفاده از آن از بروز بیماری های قند و دیابت نیز جلوگیری می کند. این ماده مفید غذایی در جلوگیری از جمع شدن چربی ها و التهابات بدنی نیز موثر واقع می شود.

در وهله دوم توجه شما را به مواد پروتئینی جلب می کنیم؛ انواع مواد غذایی رژیمی برای صبحانه سبب افزایش سیری و کاهش اشتهای افراد در طول روز می شوند. با استفاده از آن ها کالری سوزی در بدن شما افزایش می یابد. پروتئین سرشار از مواد مغذی است و مصرف آن افزون بر لاغری بر سلامت بدن شما نیز تاثیر می گذارد. علاوه بر نکات یاد شده، حذف کامل غذاهای پر کالری در وعده غذایی صبحانه از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این منظور، شکر را از تک تک مواد غذایی مورد استفاده در وعده صبحانه حذف کنید. برای شیرین کردن صبحانه تان، از عسل طبیعی استفاده کنید. نوشیدنی های حاوی شکر نیز، در روند کاهش اندام شما اختلال ایجاد می کنند. به جای مصرف آن ها آبمیوه های طبیعی را جایگزین کنید.

بهتر است، مواد غذایی رژیمی برای صبحانه شما از مواد غیر فراوری شده تهیه شده باشند. به طور مثال به جای نان های سفید از نان تیره رنگ استفاد کنید. در این نان ها غلات کامل تری وجود دارند که از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کنند. این مواد مغذی از بروز یبوست در بدن شما نیز جلوگیری خواهند کرد. تهیه یک صبحانه رژیمی و گرانولا برای این وعده غذایی نیز سرشار از فایده خواهد بود

معرفی انواع گرانولا

برای خرید انواع گرانولا باید در مورد ویژگی ها و مشخصاتی که دارند آگاهی بیشتری به دست آورید. گرانولا یکی از میان وعده های خوشمزه به شمار می رود که سرشار از مغزیجات متنوع می باشد. عسل، جو پوست کنده، مغز دانه ها و … را برای تولید این محصول به کار می گیرند. بر اساس نوع گرانولا، مواد متنوعی را در بسته بندی های متفاوت به کار می گیرند. برخی از بهترین گرانولاهایی که طرفداران زیادی دارند عبارت هستند از :

  1. 1. گرانولا صبحانه

گرانولا صبحانه یکی از بهترین گرانولاهایی می باشد که در وعده صبحانه استفاده می شود. در این گرانولا از جو پوست کنده، عسل، مغزیجات متنوع، برنج پوست کنده و … استفاده کرده اند. استفاده از گرانولا صبحانه را به تمامی افرادی که به دنبال یک صبحانه کامل هستند پیشنهاد می دهیم.

  1. 2. گرانولا رژیمی

گرانولا رژیمی را با ترکیبات ویژه ای تولید می کنند تا سرشار از انرژی باشد. ورزشکاران بهترین گرانولا را برای تامین انرژی بدن خود می خرند و پس از خوردن گرانولا تمرینات ورزشی شان را انجام می دهند. برای اینکه گرانولا رژیمی خوشمزه تر می شود می توانید آن را با شیر ترکیب کنید. عسل، بادام درختی، جو دو سر پرک، دانه کتان، کینوا، دانه چیا، دارچین و سیب مهمترین مواد تشکیل دهنده گرانولا رژیمی هستند.

  1. 3. گرانولا شکلاتی

در بین انواع گرانولا یکی از گرانولاهایی که محبوبیت زیادی نزد کودکان دارد، گرانولا شکلاتی می باشد. البته بسیاری از بزرگسالان هم به این گرانولا علاقه زیادی دارند. علاوه بر ترکیبات مقوی که در این گرانولا وجود دارد، شکلات را هم به آن اضافه کرده اند. بنابراین خانم ها، آقایان و کودکانی که به طعم شکلاتی گرانولا علاقه دارند می توانند مدل های شکلاتی این محصول را بخرند.

  1. 4. گرانولا برای بدنسازی

بیشتر ورزشکاران که به دنبال بهترین خوراکی هستند گرانولاهای مخصوص بدنسازی را خریداری می کنند. گرانولا برای بدنسازی بسیار مقوی است و سرشار از مغزیجات می باشد. گرانولاهای مخصوص بدنسازی پخته شده اند و به همین دلیل ورزشکاران به راحتی می توانند آنها را استفاده کنند. جهت استفاده از گرانولا برای بدنسازی باید ترکیبات درون بسته بندی را بررسی کنید و سپس آن را بخرید.

  1. 5. گرانولا وگن بری ( برای رژیم گیاهخواران)

یکی دیگر از انواع گرانولا نمونه وگن بری می باشد. این گرانولا را در دسته بندی گروه غلات قرار داده اند. جو دو سر یکی از مهمترین موادی است که در این گرانولا وجود دارد. تخمه چیا، بذر کتان، توت فرنگی، کرن بری، انجیر، خرما و انگور مهمترین ترکیباتی هستند که در این گرانولا وجود دارند. افرادی که به خوردن غذاهای وگن علاقه دارند این گرانولا را می توانند انتخاب کنند.

گرانولا صبحانه چه خواصی برای بدن دارد؟

پایین آمدن کلسترول

گرانولا یکی از فرآورده های غذایی حاوی چربی‌ های سالم و فیبر به شمار می رود. به همین دلیل مصرف آن در پایین آمدن میزان کلسترول موثر است. غلات کامل از کربوهیدرات برخوردارند. جذب این مواد مغذی با سرعت پایینی صورت می گیرد که احتمال بالا رفتن میزان قند و پایین آمدن بعد از آن را کم می کند.

رفع یبوست

امروزه بسیاری از افراد با مشکل یبوست مواجهند. توجه به داشتن یک تغذیه سالم نقش بسیار مهمی در رفع این مشکل دارد. گرانولا از جمله محصولاتی است که برای رفع یبوست مفیدند. این محصول مقادیر بالایی از فیبر را در خود جا داده است. به همین دلیل مصرف آن می ‌تواند دستگاه گوارش را نرم و روان کند.

کاهش وزن

مصرف بعضی از مواد غذایی باعث می شود شخص برای مدت زمان طولانی احساس سیری داشته باشد. این موضوع تمایل به خوردن غذا را کم کرده و باعث پایین آمدن وزن می شود. گرانولا یک انتخاب بسیار خوب برای لاغری و کاهش وزن است. این میان وعده مقوی حاوی مقادیر زیادی از پروتئین گیاهی و فیبر است. انرژی زیاد و فیبری که در این خوراکی وجود دارد مصرف کننده را برای مدت زمان زیادی سیر نگه می دارد.

دکمه بازگشت به بالا