عمومی

شیوه خاص یکی از بازجویان ساواک در اصفهان

در روزهای اخیر “سید علی نکویی زهرایی” ، یک فعال انقلابی در اصفهان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سلام آنلاین ، سایت “مرکز اسناد انقلاب اسلامی” افزود: “مرحوم نکویی در سال 1319 در اصفهان متولد شد. وی به دلیل حضور در خانواده علما از کودکی با نهضت مذهبی پیوند خورده است. وی در سال 1337 از دبیرستان آدیپ در تهران فارغ التحصیل شد و در آنلاین همان سال در وزارت آموزش و پرورش استخدام شد. وی در دهه 1930 با محافل سیاسی اجتماعی ایران در ارتباط بود و با آغاز نهضت امام خمینی (ره) در سال 1341 ، وی را به صحنه مبارزات اسلامی بردند. یکی از مهمترین فعالیتهای وی تأسیس انتشارات قائم در اصفهان ، پایگاه فکری فکری نیروهای فعال و انقلابی اصفهان بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی ، سید علی نکویی علاوه بر فعالیت های فرهنگی ، اداره کشور را نیز به عهده گرفت. در بهار سال 1958 ، در اولین تجربه خود ، به عنوان فرماندار نجیبفا بد عیسیان منصوب شد. مسئولیت امور قربانیان جنگ اصفهان ، فرمانداران اصفهان ، فرمانداران شهرهای كانشا ​​، جاماها و باكتری و كازاوین و همچنین مشاوره وزیر كشور از دیگر مسئولیت های این وزارتخانه است. مجمع الجزایر.

سید علی نکویی در زمان حیات خود خاطرات خود را از روزهای انقلاب ثبت کرد. وی با اشاره به روش خاص پرسش در ساواک اصفهان گفت: “نادری یک بار از آذری قمی سomiال کرد.” آذری جغد شب ماست. من در مورد بازجویی نادر و نحوه برخورد با من کمی با او صحبت کردم. ناداری سعی می کند مهمانی را خراب کند ، او را شرمنده کند ، به زانو درآورد و سپس از او بهره برداری کند.

یکی از کارهایی که انجام داد آزمایش کاری بود که انجام داد. بعد از اینکه مورد ضرب و شتم قرار گرفت و او قسم می خورد که همه کارها را انجام داده است ، در وضعیت خاصی قرار داشت. به طور خلاصه ، آذری حضور این ایده را دارد. بعداً ، هنگام بازگشت به خانه ، وی گفت كه بازجو عبارتی از منطقه را از او پرسید و گفت كه تعریف منطقه از دید خواجه نصیرالدین طوسی یا بزرگی در میان آنها چیست؟ “بله ، بازجوها کمی گیج شده بودند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا