اجتماعی

شیرخشت؛ مشتق گیاهی با خاصیت زیاد و کاربرد محتاطانه در کودکان

سلام آنلاین/ لرستان یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: تمر هندی یا عسل از پرمصرف ترین شیره گیاهی گرفته می شود و از دیرباز در طب سنتی ایران برای درمان زردی نوزادان استفاده می شده است. “برای نوزادان باید مراقب بود.

سعیده امیری در گفت وگو با سلام آنلاین، با اشاره به اینکه گیاه خار مریم از خانواده گل رز است که از قدیم برای درمان برخی بیماری ها استفاده می شده است، اظهار کرد: کمی زرد و کمی شیرین است. .

وی خاطرنشان کرد: شیر جزء عسل دارویی است و با انگور تفاوت دارد و زردچوبه خام به دلیل اینکه به پاکسازی معده کمک می کند باعث یبوست نمی شود.

آمیرا بیان می کند که شیرخار از گیاهان مختلف استخراج می شود و از نظر اجابت مزاج و سایر خواص کم و بیش مشابه یکدیگرند.

صاحب این گیاه می گوید: لذیذترین شیر یک تکه بزرگ سفید خالص و شیرین است که وقتی در دهان می گذارند سریع آب می شود و برخلاف عسل و شکر زبان را سرد و شیرین می کند.

وی با بیان اینکه شیر به سه صورت اشک، پد و چربی به بازار عرضه می شود، گفت: اشک بلورهای توخالی به شکل یک انگشت و خالص تر است. انواع دیگر.

امیری خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که شیره اگر در آب و هوای خوب باشد و تونله شیره زیادی داشته باشد خوب رشد می کند اما اگر هوا خوب نباشد می تواند رشد خوبی داشته باشد. “این نیست.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: مرهم تمساح در طب سنتی به عنوان ملین، صفرا، مقوی کبد و معده و روده شناخته می شود و داروی لاغری خوبی محسوب می شود.بیشتر بیماران تب متوسط ​​برای نوزادان تجویز می شوند.

وی افزود: در طب سنتی بر اساس تجربیات و باورهای پزشکی در نقاط مختلف کشورمان، شیر به عنوان داروی بی خطری برای زردی نوزادان تجویز می شود.

در منابع اصلی طب سنتی اشاره مستقیمی به نحوه مصرف این ماده نشده است، لذا قبل از مصرف خودسرانه، لطفاً در مورد مقدار و نحوه مصرف با پزشک خود مشورت نمایید.

صاحب این گیاه دارویی در پاسخ به این سوال که شیر چه عوارضی دارد و راه درمان آن چیست؟ وی بیان کرد: از عوارض مصرف شیر می توان به تولید نفخ و لطافت شکم، آب شدن مایع منی و تسریع انزال اشاره کرد که با روغن بادام و رازیانه تقویت می شود.

او گفت: «به طور سنتی در کشور ما از شیر برای درمان یرقان استفاده می شود. عزیزم. در سال های اخیر، استفاده از شیر در درمان زردی نوزادان توسط تعدادی از متخصصان مورد بررسی قرار گرفته است.

امیری گفت: ترنجبین و شیرخشت از همان ابتدای ترشح که به تدریج به دلیل طعم شیرین و خواص تغذیه ای روی ساقه گیاه جمع شد، حشرات، قارچ ها و شته های زیادی را به خود جذب کرد.وقتی انواع مختلفی دارد. از این موجودات، و آنها به آن چنگ زدند، و بدن کثیف آنها در اسرار آدامس مانند مدفون شد.

صاحب این گیاه دارویی ادامه داد: کشاورزان پس از پنهان کردن مقدار کافی صمغ و خشک شدن آن به برداشت محصول می روند و برخی پس از جدا شدن آن را در مکانی غیربهداشتی و عاری از میکروب رها می کنند و متاسفانه برخی خانواده ها این کار را انجام می دهند. مشورت نکن دکتر طب سنتی وقتی نوزاد را از بیمارستان به خانه می‌فرستند تا درد و بیماری‌های احتمالی را برای تمیز کردن روده‌های کودک از بین ببرند، این دارو متفاوت، اما پر از کثیفی است، بنابراین در مورد شیر و ترنجبین در نوزادان. به حساسیت معده و روده این عزیزان؛ مراقب باش.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا