اجتماعی

شهرداری تهران چرا به شورای شهر متمم بودجه داد؟/ مازاد درآمد شهرداری صرف چه می‌شود؟

معاون مالی و اقتصادی شهر تهران پیش‌بینی هزینه‌های حمل‌ونقل، عمران شهری و خدمات فرهنگی را برای ۱۴۰۲ اعتبار اضافی در پایتخت اعلام کرد.

لطف الله فروزنده در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در تشریح قانون اصلاح بودجه سال 1402 تهران که هفته گذشته با رقم بیش از 310 هزار میلیارد ریال به شورای شهر ارائه شد، گفت: در چهار سال گذشته اصلاحیه بودجه نداشتیم، اصلاحیه بودجه داریم. بر اساس سیاست ها و برنامه های زاکانی، شهرداری تهران از بودجه خود فراتر رفته و وضعیت درآمدی هم به صورت نقدی و هم نقدی بهبود یافته است.

هزینه های درآمدزای شهرداری تهران نیازمند اصلاح بودجه در شورای شهر است.

وی افزود: قاعدتا برای اینکه بتوانیم این میزان اعتبار را پرداخت کنیم باید لایحه اصلاحی را به شورای شهر ارائه کنیم. امسال اتفاقات بزرگی در زمینه های مختلف رخ داد که در زمینه آسفالت و تکمیل پروژه های عمرانی می توان به اتفاقاتی که افتاد اشاره کرد.

مجوز از شهرداری برای افزایش هزینه سرمایه

فروزنده ادامه داد: تعمیراتی که قرار است در پروژه عمرانی انجام شود نشان می دهد که رشد در نظر گرفته شده در اصلاحیه بودجه واقعاً مجوز شورا برای افزایش هزینه های سرمایه ای ما است. با افزایش سرمایه به این معنی است که به سمت پروژه ها حرکت می کند.

4. مازاد درآمد شهری در تهران

معاون اداری مالی و اقتصادی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره محل مازاد درآمد تهران و پیش بینی لوایح بودجه الحاقی گفت: پروژه شهرداری تهران در چهار حوزه حمل و نقل است، حمل و نقل عمرانی از جمله آسفالت و بزرگراه، خدمات شهری، از جمله اصلاح سیستم زباله و پاکسازی شهری و فرهنگی، در هر چهار بخش برآورد شده است. اما از نظر شورای شهر اولویت با حمل و نقل عمومی است.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا