اجتماعی

بررسی طرح جامع «توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» در شورای شهر تهران

طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی شد.

به گزارش سلام آنلاین، صبح امروز بررسی طرح تقویت توانمندی زنان سرپرست خانوار بر روی میز اعضای شورای شهر قرار گرفت و نرگس ماندری پور، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر با تایید این موضوع که این طرح بر اساس قانون اساسی است. بند دوم ماده 73 برنامه سوم توسعه، تکلیف شهرداری است که این موضوع را در قالب لایحه ارائه کند، اما چون شهرداری این لایحه را نیاورده، آن را در قالب طرح ارائه می کنیم.

بر اساس این طرح، شهرستان موظف به توانمندسازی سرپرست خانوار با مشارکت نهادهای مدنی و دولتی است، گفت: جامعه هدف ما زنان دارای شوهر فوت شده، زنان مطلقه، زنان بدسرپرست، زنان بازمانده هستند. مقرر گردیده است که مسئولیت زندگی خانوادگی و همچنین دختر مجردی که به دلیل فوت ولی بر عهده اوست.

وی با بیان اینکه البته هدف اصلی ما توانمندسازی زنان و حتی استفاده از ظرفیت تهران برای انجام این مهم است، گفت: خیر، باید از ظرفیت سایر نهادها و سازمان ها نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه شورای سیاستگذاری برای آن در نظر گرفته شده است، گفت: معاون اجتماعی رئیس شورا، عضو کمیته مدیر عامل فرهنگی، سازمان بهزیستی شهرداری، مدیرکل، بانوان است. همچنین از رئیس ستاد سمنها و کارشناسان دانشگاه ها و کارشناسان سازمان های مردم نهاد درخواست شد.

به گزارش سلام آنلاین، توکلی زاده، معاون اجتماعی استانداری تهران نیز با بیان اینکه بخش سیاست و راهبرد در اداره کل بانوان است، اما بودجه و وام در تشکل های اجتماعی دیده می شود، گفت: اگر می خواهید بودجه و مسائلی را تامین کنید. اداره کل زنان، شما باید ساختار را تغییر دهید. چرا که اداره کل زنان زیر نظر معاونت فرهنگی فعال است و نیاز به تغییر ساختار دارد.

به گزارش سلام آنلاین، متن این طرح بررسی شد اما به دلیل کمبود وقت به جلسه بعدی موکول شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا