بین الملل

بلینکن: توافق با ایران باید پیشبرد امنیت ملی آمریکا را در پی داشته باشد

به گزارش گروه بین الملل فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در جریان سفر به بروکسل گفت که توافق با ایران باید منافع امنیت ملی کشورش را تقویت کند.

بلینکن در یک کنفرانس خبری با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در پاسخ به پرسش‌هایی درباره مذاکرات غیرمستقیم هسته‌ای با ایران گفت: در هفته گذشته، ما شکاف‌هایی را پر کرده‌ایم.

وی گفت: ایران نتوانسته به برخی از درخواست‌های خارجی غیر مرتبط با برجام پاسخ دهد، با این حال به توافقی که حداقل الزامات ما را برآورده نکند، نخواهیم رسید.

بلینکن درباره واکنش ایران به پیشنهادهای اخیر بروکسل برای توافق گفت: واشنگتن توافقی را امضا خواهد کرد مگر اینکه امنیت ملی ما را تقویت کند، اما به نظر می رسد آنچه دیده ایم ما را هدایت می کند.

آخرین دور مذاکرات تحریم‌های ایران پس از پنج ماه وقفه از 13 تا 17 اوت در وین برگزار شد. این مذاکرات پس از آن صورت گرفت که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله ای در فایننشال تایمز مدعی شد که بسته پیشنهادی جدیدی را با راه حل های جدید برای خروج از این کشور روی میز گذاشته است. تحریم ها و اقدامات هسته ای ایران. جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده چندین بار با میانجیگری اتحادیه اروپا پاسخ خود را به مواد اتحادیه اروپا تغییر داده اند.

تحلیلگران می گویند عواملی مانند فشار رژیم صهیونیستی، اختلاف با کنگره و امور داخلی آمریکا از دلایل عدم تمایل دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه های اخیر است.

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی با دبیرکل ناتو نیز افزود که نیروهای اوکراینی می توانند در میدان نبرد با روسیه «پیشرفت واقعی» داشته باشند.

استولتنبرگ همچنین گفت که اگرچه حمله روسیه به منطقه دونباس شکست خورده است، “جامعه بین المللی باید آماده ادامه حمایت از کی یف باشد زیرا انتظار می رود جنگ برای مدت طولانی ادامه یابد.”

انتهای پیام/




این مقاله را به صفحه اول معرفی کنید

دکمه بازگشت به بالا