اقتصادی

سهم بیش از ۴۰ درصدی زنان در کارفرمایی واحدهای صنفی پوشاک

دبیرکل پارلمان اتحادیه های صنفی ایران با بیان اینکه قاچاق پوشاک 16 درصد تقاضای کشور را تامین می کند ، گفت: “سهم زنان در استخدام اتحادیه ها بیش از 40 درصد است و 74 میلیارد دلار ظرفیت برای صادرات دارد.” لباس برای کشورهای اسلامی. ”

به گزارش سلام آنلاین محمدباقر مجتبایی به نقل از کنفدراسیون اتحادیه های کارگری ایران گفت که با توجه به 3000 عنوان عناوین ICC که نماینده فعالیت های اتحادیه ها هستند ، پوشاک بسیار مهم است. بنابراین ، در این گروه ، فعالان اتحادیه ای هم در زمینه تولید و هم در زمینه توزیع فعالیت می کنند و 95 درصد تولید پوشاک کشور توسط صنایع تولیدی تأمین می شود.

وی افزود: در بحث ، سهم صنف 100 درصد بود و توزیع در فروشگاه اصناف شهر شامل فروشگاه های زنجیره ای و مغازه های مجازی صورت گرفت. در واقع ، ما در این گزارش به فروشگاه های دارای مجوز اشاره می کنیم. در بخش پوشاک ایران 230 هزار و 315 واحد تولیدی و توزیع دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد 57 هزار و 404 واحد تولیدی است. میانگین تعداد کارکنان یک واحد پوشاک 10 نفر و میانگین تعداد کارکنان بخش توزیع پوشاک سه نفر است. برای مقایسه این آمار ، خوب است بدانید که ما حدود 1000 نوع کد ICIC تولید شده توسط Gill در کشور داریم که از این تعداد متوسط ​​کارکنان حدود 5 نفر و متوسط ​​تعداد کل کارکنان 3 میلیون gil است. توزیع ، خدمات ، خدمات فنی) 2.1 جمعیت کشور است.

مجتبایی ادامه می دهد: از 57،404 اتحادیه تولید کننده پوشاک کشور ، کارفرمایان و کارآفرینان زن حدود 41 درصد کل و در بخش توزیع پوشاک (بدون مشاغل مجازی) 172 هزار و 911 واحد توزیع داشتند. در کشور 77 هزار و 450 واحد دارای مجوز ، حدود 45 درصد متعلق به زنان است. اگر تعداد زنان کارآفرین در بخش پوشاک ، تعداد زنانی که در بخش تولید یا توزیع پوشاک کار می کنند را افزایش دهیم ، به وضوح سهم زنان را در این بخش پیدا خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد آمار واحد تولید و پخش پوشاک در تهران گفت: از کل واحد تولید پوشاک در کشور ، 12666 واحد و کل آمار واحد توزیع پوشاک 22340 واحد در تهران فعال است.

ایرانی ها چقدر لباس می خرند؟

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط مرکز آمار ایران ، دبیرکل پارلمان اتحادیه های کارگری ایران بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط مرکز آمار ایران گفت: “اولویت مردم در خرید لباس اولویت پنجم است و حدود پنج درصد از هزینه های خانوار مربوط می شود.” کل جامعه ایران به 10 رقم تقسیم شده است و خانواده های اولین فروپاشی ، ضعیف ترین گروه مالی ، 2.2 درصد از درآمد خود را خرج می کنند. این حدود 5.2 درصد از خانوارهای در رقم پنجم است و جامعه ایران به طور کلی به طور متوسط ​​هزینه می کند. 3.5 درصد از درآمد آنها از طریق پوشاک و کفش تامین می شود.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از قاچاق ، گفت: با مطالعه آمارهای بین المللی و صادرات پوشاک از سایر کشورها به ایران ، می بینیم که حدود 16.6 درصد از تقاضای بازار ایران برای پوشاک تامین می شود.به دلیل واردات ، که به دلیل ممنوعیت واردات پوشاک به ایران در سال های اخیر ، حجم واردات پوشاک به ایران قاچاق بوده است. با ترکیب آمارهای منتشر شده توسط گمرکات سایر کشورها و اندازه بازار مصرف ایران می توان نتیجه گرفت که حدود 83.4 درصد از تقاضای بازار داخلی توسط تولیدکنندگان ایرانی و مابقی از طریق قاچاق تامین می شود.

این مقام اتحادیه گفت: اندازه بازار ایران در زمان دلار 12 میلیارد دلار برآورد شده است.شاید وضعیت قاچاق تغییر کرده باشد. با وجود این ، قاچاق همچنان ادامه دارد و تولید داخلی را از بین می برد. به طور خاص ، تولید کنندگان بزرگ پوشاک محلی کارگاه های کوچک و متوسط ​​هستند و این گروه بیشتر از صنایع بزرگ از قاچاق رنج می برند ، در حالی که از تلاش های ارزشمند و م Bثر اداره مبارزه با قاچاق کالا قدردانی می کنند. برای کاهش این پدیده ناگوار ، تولید و صنف ایران اتاقها باید به تلاشهای بزرگ ستاد مبارزه با قاچاق انسان ادامه دهند و از سوی دیگر ، سیاستهای حمایتی برای تقویت طراحی و تولید را در نظر بگیرند. به ویژه در تامین مواد اولیه نخ و پارچه و نیاز به سرمایه در گردش ، باید حمایت جدی و م byثر از سوی دولت و بانک مرکزی انجام شود.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در سال های اخیر کیفیت محصولات داخلی افزایش یافته است ، گفت: “ما این کیفیت را در اولین نمایشگاه ماداگاسکار مشاهده می کنیم.” برخی از پوشاک محلی مشابه مارک های خارجی و حتی بالاتر از محصولات رقیب مانند ترکیه ، هند و بنگلادش است. حدود 100 تن از تولیدکنندگان برتر کشور در این نمایشگاه شرکت کردند که از 11 تا 12 آنلاین در نمایشگاه آفتاب با حمایت اتاق بازرگانی ایران برپا شد.

ایران 0.1 درصد از صادرات پوشاک جهان را به خود اختصاص داده است

وی در مورد ظرفیت صادراتی پوشاک ساخت ایران گفت: پوشاک از نظر تولید برای صادرات از اولویت های اتاق بازرگانی ایران است. تا سال 2020 ، کل واردات پوشاک جهانی 410 میلیارد دلار گزارش شده بود و متأسفانه ایران 0.1 درصد از این صادرات را به خود اختصاص داد. از سوی دیگر ، 57 کشور اسلامی (OIIC) پوشاک به ارزش 74 میلیارد دلار وارد می کنند. از آنجا که ایران یکی از بزرگترین و قابل قبول ترین کشورهای اسلامی در صنعت پوشاک است ، اکثر این کشورها دارای ضعف های صنعتی هستند ، بنابراین بازار مناسبی برای محصولات ایرانی خواهند بود. بنابراین ، مسئولان وزارت صنعت ، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی و تعاون باید به طور مشترک یک برنامه عملی برای سند ملی تهیه ، توسعه و حمایت از صادرات گروه پوشاک تهیه کنند تا ما آن را بپذیریم. مزایای کامل این بازار مهم.

مجتبایی با تأکید بر اینکه در طول مبارزه با کرونا ، لباس یکی از آسیب دیده ترین گروه ها بود ، افزود: همه گیری کرونا به طور رسمی اعلام شد ، پوشاک هنوز در دست شما است. تولید کنندگان و توزیع کنندگان ، و ما موجی از رفت و برگشت را مشاهده کرده ایم. بازرسی ها کرونا همچنین مقامات کشور را مجبور کرده است که سیاست تعطیلی مدارس و دانشگاه ها را اتخاذ کنند. جشنواره ها و مهمانی ها با توصیه متخصصان بهداشت کاهش یا لغو می شود ، بنابراین سطح خرید و تقاضای پوشاک کاهش می یابد و همه این عوامل منجر به بروز یک سری شیوع بیماری کرونا در گروه های لباس شده است.

مردم 70 درصد از نیازهای عادی خود را از خرید لباس منصرف می کنند

به گفته دبیرکل پارلمان اتحادیه های کارگری ایران ، در 20 ماه گذشته مردم خرید 70 درصد از نیازهای پوشاک خود را متوقف کرده اند. زیرا وقتی مهمانی مدرسه ، دانشگاه یا ملاقات وجود نداشته باشد ، نیاز به خرید لباس کاهش می یابد. علیرغم نظارت اتاق بازرگانی ایران ، گروه پوشاک در مقر مقابله با کرونا به یکی از 14 گروه آسیب دیده از کرونا تبدیل شده است ، اما به دلیل محدودیت های مالی دولت ، حمایت از این گروه نزدیک است و به صفر رسیده است. به ما حتی در دو مرحله در دفتر مرکزی کرونا تصمیم گرفتیم که چک ها عودت داده نشوند ، اما به دلیل ساختار ضعیف بانک مرکزی و بانک های کشور ، بازرسی گیل همیشه برمی گشت و خسارت قابل توجهی بود.

مجتبایی گفت: وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، کنگره اتحادیه های کارگری ایران ، ائتلاف پوشاک تهران که مرکز تحقیقات خوبی دارد و شورای اتاق بازرگانی ایران که دارای اتحادیه های کارگری در سراسر کشور است ، مطالعه مفصلی انجام دادند. در مورد فرصتهای پوشاک و پشتیبانی از زنجیره ارزش مدل آنها کیفیت و توانایی اولین نمایشگاه مدیک در نمایشگاههای خورشیدی تخصص دارد. این نمایشگاه نشان می دهد که ما بسیار توانمند هستیم و حیف است که دولت سیزدهم در تلاش برای ایجاد و توسعه فرصت ها ، فرصت های شغلی و تقویت صادرات غیر قابل انعطاف پوشاک باشد.

وی گفت: “در گروه پوشاک ما می توانیم با کمتر از 200 میلیون تومان شغل ایجاد کنیم ، در حالی که در این صنعت این رقم حداقل 2 میلیارد تومان و در صنایع بزرگ حداقل 20 میلیارد تومان است.” او می گوید که مقامات ملی از این گروه از سایر فعالیتهای حرفه ای مانند بافت ، بافت ، رنگرزی ، تولید پوشاک ، حمل و نقل و توزیع حمایت می کند. در عین حال ، پوشاک بستر مناسبی برای کار افراد تحصیل کرده در زمینه های مختلف از طراحی تا توزیع فراهم می کند و زنان و مردان می توانند بدون محدودیت و علاوه بر نیاز در آن کار کنند ، مردم محلی می توانند درآمد کسب کنند.

تجهیز و به روز رسانی ماشین آلات پوشاک در Gil

مجتبایی همچنین گفت: “در سند توسعه پوشاک که مرحله به مرحله آن را اجرا می کنیم ، تمرکز بر فرهنگ ایرانی و اسلامی وجود دارد.” چهل میلیون نفر از افراد ما بین 20 تا 50 سال سن دارند ، این بدان معناست که این کلاس برای رضایت مشتریان به کیفیت ، زیبایی و برند ایرانی اهمیت می دهد. برندسازی یکی از سیاست های حمایتی کنگره اتحادیه های کارگری ایران است. موفقیت های خوب از نام ها و نمادهای ایرانی تشکیل شده است و حتی برخی از آنها موفق به فروش کالاهای مجازی در صحنه بین المللی و بین المللی می شوند.

وی گفت: “استراتژی بعدی تولید برای صادرات و همچنین تجهیز و نوسازی و کاهش هزینه های مصرف است.” در برش و دوخت می توان از لیزر و تجهیزات پیچیده استفاده کرد ، اما در زمینه های دیگر ، مشکل افزایش بهره وری آژانس های تولیدی ، به ویژه نیروی کار ، از طریق آموزش و توسعه مهارت ها دنبال می شود. تولید وسیع و ادغام واحدهای تکمیلی متعدد با هم یکی دیگر از راهبردها است. حتی برخی از شهرهای اتحادیه در شهرهای مختلف واقع شده اند.

به گفته دبیرکل اتاق بازرگانی ایران ، گروه پوشاک به دلیل ظرفیت بالای ایجاد اشتغال و سهم زیاد آن در اقتصاد جهان و اتاق بازرگانی ایران باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. اما برای این منظور ، همکاری مشترک نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای دستیابی به موقعیت مناسب برای تولید و صادرات ضروری است. در عین حال ، سیاست های مبارزه با قاچاق باید ادامه یابد تا نام ها و مارک های ایرانی فرصت رشد ، توسعه و بقا در بازار را پیدا کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا