اقتصادی

سرمایه گذاری برای توسعه در شرکت‌های مخابرات یک الزام است

سلام آنلاین/ قم مدیرعامل مخابرات ایران گفت: سرمایه گذاری لازمه توسعه در شرکت مخابرات است و از پایان آذرماه سال گذشته تا پایان شهریورماه امسال در مدت 9 ماه 120 میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم. صنعت مخابرات یک جهش در کشور است، سالانه باید حدود 5 تا 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شود، بنابراین وقتی درآمدهای مخابرات به دلایلی کاهش می یابد، این سرمایه در صنعت نمی چرخد.

مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل مخابرات ایران در نشستی خبری در قالب ویدئو کنفرانس با مناطق مخابراتی سراسر کشور، ضمن تشکر از اصحاب رسانه، گفت: فرهنگ شرکت های مخابراتی مبتنی بر اصولی است که مشتریان همواره از آن پیروی می کنند. و در جایی که مشکلی وجود داشته باشد، اگر افراد باشد، مخابرات وارد می شود و مشکلات ارتباطی و زیرساختی کشور را از نزدیک رصد می کنیم و دقیقاً راه را می دانیم و مشکل را می توان حل کرد.

سلطانی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار سامانه شرکت مخابرات که تعداد تماس ها، نحوه پاسخگویی و مشکلات را به صورت شبانه روزی ثبت می کند، میانگین رضایت مشتری 85 درصدی داریم و حدود 6 میلیون مشتری دارد. . . بنابراین تعداد مشترکان زیاد است و شرکت های مخابراتی جذب نیرو نمی کنند و مجبور به ارائه خدمات از شهری به روستایی هستند و این جغرافیای وسیع برای برخی از مشتریان ما مشکلاتی ایجاد می کند که امری رایج است اما سعی می کنیم سریع پاسخ دهیم اما کافی نیست و در حال انجام اقداماتی برای بهبود ارائه خدمات و افزایش رضایت مشتری هستیم.

وی گفت: کیفیت شبکه نیز با سامانه مرکز کنترل شرکت مخابرات رصد می شود و از نظر شاخص های کیفی فعلی شبکه بهتر از استاندارد هستیم.

آقای سلطانی در خصوص افزایش تعرفه گفت: تعرفه تلفن ثابت اصلا تغییری نکرده است، زیرا در سال 94 طرح کدگذاری مربوط به مخابرات بود که به نفع مردم است و به دلیل اینکه مبلغی که دریافت می کنیم بر اساس Distance است. و ضربان نبض، طرح اجرا می شود.” کدگذاری مشکل مسافت برطرف شد بنابراین نبض محاسبه شده و اعلام شده را نداشتیم و مقرر شد برای جبران ضرر کدینگ موضوع مدل مالیاتی تغییر کند.

وی با بیان اینکه بر اساس اصل 90 اصل 44، دولت نمی تواند مأموریت و وظایفی را به شرکت های خصوصی واگذار کند که این امر به شرکت آسیب وارد می کند و درآمد آن را تحت تأثیر قرار می دهد، خاطرنشان کرد: از دست رفته و این مبلغ داده نمی شود و افزایش نرخ مالیات است. در دیتای خارجی و نه در گوشی، علاوه بر این که مبلغ مالیات 45 ریال برای 12 سال است و تغییری ندارد.

سلطانی در خصوص سرمایه گذاری تصریح کرد: «از آنجایی که شرکت های خصوصی مخابرات 45 هزار میلیارد تومان در تلفن همراه سرمایه گذاری کرده اند و بحث های مستمر انجام شده است، منصفانه نیست که بگوییم این شرکت سرمایه گذاری نکرده است».

مدیرعامل مخابرات ایران با اشاره به فروش املاک مخابرات در سراسر کشور خاطرنشان کرد: در این بخش با توجه به شرایط بازار از اواخر سال 99 تا 1400 مزایده انجام دادیم و بخشی از اموال برای بازپرداخت بدهی تقسیم شد. برای برخی از شرکت های تولیدی 800 میلیارد تومان ارزش داشت و اداره به سمت شرکت های مخابراتی نقدی رفت که در زمینه توسعه سرمایه گذاری کردیم.

آقای سلطانی با بیان اینکه سرمایه گذاری در توسعه شرکت های مخابراتی یک عامل ضروری است و از پایان آذرماه سال گذشته تا پایان شهریورماه امسال 120 میلیارد تومان در مدت 9 ماه سرمایه گذاری کردیم، گفت: جهش در کشور حدود 5 تا 6 هزار میلیارد تومان باید هر سال سرمایه گذاری شود، بنابراین وقتی درآمد مخابرات به دلایلی کاهش می یابد، سرمایه در صنعت نمی چرخد.

مدیرعامل مخابرات ایران با بیان اینکه زیرساخت ها و دسترسی به فیبر نوری دو قسمت است گفت: 175 هزار کیلومتر مجموع دو بخش ساختار و دسترسی است و تمامی ارتباطات مراکز استان ها و شهرستان های همه استان ها متصل است. . به شرکت فیبر نوری و توسعه این دو قسمت زیرساخت و دسترسی باید دست به دست هم بدهند وگرنه دچار مشکل می شویم و به تجهیزاتی دسترسی پیدا می کنیم که باید در ابتدا و انتهای فیبر استفاده شود. در بسیاری از شهرها، کابل های فیبر نوری در دسترس هستند، اما دستگاه های دسترسی ارائه می شوند.

سلطانی در خصوص شکایات FCP خاطرنشان کرد: از نظر پهنای باند ثابت، 50 درصد کل کشور متعلق به مخابرات ایران و 50 درصد متعلق به FCP است، اما این شرکت ها از زیرساخت های مخابراتی استفاده نمی کنند، شرکت مخابرات پایبند است. به مقررات و پیروی از کمک هزینه ساخت و ساز به FCP با وجود ضرر.

وی گفت: بیش از 1400 استان مشکل دار و مشکل دار را در اولویت قرار داده ایم و تلاش می کنیم با ارائه تجهیزات بیشتر به استان ها تاخیر در بحث زیرساخت ها را جبران کنیم.

آقای سلطانی افزود: با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیداری حضوری داشتیم و ایشان در جریان مشکلات شرکت‌های مخابراتی بودند و از حمایت‌های خوب بخش‌های مختلف این وزارتخانه برخوردار بودند. ما همچنین یک تیم مشترک با وزارتخانه تشکیل داده‌ایم تا در مورد توسعه، طراحی و بودجه بحث کنیم.»

وی هشدار داد: هماهنگی با نیروی انتظامی در استان ها در حال انجام است اما به هر حال چون دامنه مخابرات همه جا نیست. همچنین در اختیار پلیس و دادگاه قرار می گیرد و با این کنترل ها خسارات ناشی از سرقت سیم نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا