اقتصادی

ساخت اولین کارخانه داخلی خودرو در ترکیه

کارخانه جدید اتومبیل داخلی در ترکیه ظرفیت تولید 175000 اتومبیل در سال را خواهد داشت.

به گزارش سلام آنلاین ، به نقل از دیلی صباح برای اولین بار در تاریخ ترکیه ، از ساخت کارخانه انحصاری خودروهای ترک در شهر ساحلی بورسا با حضور رئیس جمهور رجب طیب رونمایی شد. اردوغان دسامبر گذشته ، ترکیه از اولین ماشین نمونه اولیه خود رونمایی کرد.

به گفته اردوغان ، ساخت این کارخانه 18 ماه به طول خواهد انجامید و ساخت این پروژه در شرایطی آغاز می شود که شیوع کرولا جان صدها هزار انسان را در سراسر جهان جان خود را از دست داده است ، موضوع غرور و افتخار برای بوقلمون.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه ساختن همه اتومبیل های ترکیه یک رویا 60 ساله بود که اکنون شناخته شده است ، ساخت این کارخانه را یک لحظه تاریخی برای کشورش توصیف کرد.

این کارخانه با سرمایه 22 میلیارد لیر (3.21 میلیارد دلار) و ظرفیت تولید سالانه 175000 دستگاه ساخته می شود. پنج گروه بزرگ صنعتی ترکیه ، گروه آنادولو ، BMC ، کوک گروپ ، ترکسل و زورلو هولدینگ به همراه اتحادیه کارگری ترکیه ، ماشین ملی کشور را ساختند.

اردوغان در یک سخنرانی ادعا کرد که این نظرسنجی نشان می دهد 95٪ از ترکها با پروژه ماشین ملی موافقند ، که این یک نماد نوآوری در ترکیه و تشویق نسل بعدی خواهد بود.

علاوه بر ایجاد شغل برای بیش از 4،300 نفر ، این کارخانه با مسئولیت وزارت محیط زیست و امور شهری ترکیه برای رسیدگی به مسائل زیست محیطی ساخته خواهد شد.

بسیاری از مارک های اتومبیل در ترکیه در حال حاضر کارخانه های مونتاژ اتومبیل خود را دارند ، بنابراین 78 درصد از کل تقاضای خودروی این کشور توسط محصولات مونتاژ شده و 22 درصد از طریق واردات تامین می شود. محصولاتی از جمله فورد ، فیات کرایسلر ، رنو ، تویوتا و هیوندای به تعدادی از کشورها صادر می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا