اجتماعی

زنان سرپرست خانوار؛ بیشترین قربانیان فقر در اروپا

بر اساس آمار منتشر شده توسط اداره آمار اروپا، تنها در سال 2022، 95.3 میلیون نفر در اتحادیه اروپا با فقر و ناامنی اجتماعی مواجه خواهند شد.

به گزارش سلام آنلاین، این رقم ضعیف 22 درصد از جمعیت بلوک اروپا را تشکیل می دهد و زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار یکی از آسیب پذیرترین اقشار کشورهای اروپایی هستند.

بر اساس آخرین گزارش شبکه اروپایی مبارزه با فقر (EAPN)، فقر زنان با دستمزدهای پایین و سایر مسئولیت ها تشدید می شود زیرا زنان بیشتر به صورت پاره وقت یا نیمه وقت کار می کنند.

این گزارش هشدار می دهد که در اتریش، تقریبا نیمی از زنان برای مراقبت از فرزندان خود به صورت پاره وقت کار می کنند.

این در حالی است که افزایش قیمت مسکن و تورم بالا بیشترین آسیب را به اقشار آسیب پذیر از جمله زنان، جوانان و افراد با سطح تحصیلات پایین وارد کرده است. به عنوان مثال، تنها در پرتغال، 19.4 درصد از جمعیت تحت فشار شدید قیمت مسکن در معرض خطر فقر قرار دارند و بر اساس گزارش شبکه اروپایی فقرزدایی، 2.8 میلیون خانوار در این کشور با مشکلات مالی مواجه هستند. مسائل مسکن

به گزارش سایت یورونیوز، به نقل از این شبکه، مسائل مسکن مختلفی وجود دارد، به عنوان مثال برخی خانواده ها سرپناه و مسکن دارند، اما به دلیل فقر و هزینه های بالای انرژی، نمی توانند در طول فصل خانه خود را گرم نگه دارند، کار کنید.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا