اجتماعی

رگبار باران در ۶ استان/ افزایش دما در نیمه شمالی کشور

مدیر مرکز ملی پیش بینی آب و هوا و مدیریت ریسک با اشاره به بارش شدید باران در برخی از مناطق شش استان کامبوج امروز گفت: از روز جمعه دمای هوا در نیمه شمالی کشور افزایش می یابد. به خصوص در اردبیل و گیلان.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین. وی درباره وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز پنجشنبه در شرق فارس، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و غرب اصفهان و همچنین در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در بعدازظهر صعودی خواهد بود. روی ابرها، باران، گاهی رعد و برق و باد شدید می بارد. در سایر نقاط کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می شود.

به گفته وی، روز جمعه در غرب یزد، جنوب و غرب کرمان، شمال هرمزگان و همچنین با گذر موج متوسط ​​جوی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین و مناطق مرزی کرمانشاه و کردستان. استان ها در معرض بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید بودند.

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت خطرات اقلیمی روز شنبه در دامنه های جنوبی البرز شامل البرز، تهران، سمنان، بخش هایی از اصفهان، یزد، کرمان، دامنه های زاگرس واقع در همدان، مرکزی و قم بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود.وی گفت: صبح روز جمعه در گیلان و اردبیل و شنبه در مازندران و گلستان بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

ضیائیان همچنین تائید کرد: در روزهای یکشنبه در بخش‌هایی از اصفهان، یزد، ارتفاعات کرمان، شرق سمنان، خراسان شمالی و سواحل شرقی دریای خزر بارش پراکنده و بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در کردستان و کرمانشاه نیز در اوایل وقت رخ دهد. در سال شب

وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه با گذر امواج جوی معتدل از شمال غرب کشور در غرب و شمال غرب ابرانکی بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود، افزود: شرق اصفهان، یزد و شمال کرمان. و سیستان و بلوچستان بارش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه تا روز جمعه در نیمه شمالی کشور به ویژه در اردبیل و گیلان و در استان ها افزایش دما خواهیم داشت، گفت: در هر دو حالت وزش باد گرم جنوبی و در روز شنبه ایجاد می شود. ، با شروع جریانات سرد شمالی دمای هوا در شمال کشور کاهش می یابد.

به گفته ضیائیان روز جمعه در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور ریزگردها پیش بینی می شود و دریای خزر نیز روز شنبه مواج است.

رییس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت خطرات اقلیمی نیز با تایید وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا جمعه 10 اردیبهشت نیمه ابری است. گاهی وزش باد، وزش باد شدید در پایان روز، کمینه دما 18 درجه سانتیگراد، حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد و شنبه (11 اردیبهشت) بعد از ظهر ابری خواهد بود. افزایش وزش باد و وزش باد شدید با حداقل دمای 18 درجه و حداکثر دمای 26 درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا پنجشنبه و جمعه (31 فروردین و 1 اردیبهشت) اهواز با دمای 37 و 38 درجه سانتیگراد گرمترین و کرد با دمای 2 و 4 درجه سانتیگراد سردترین مرکز است. کشور

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا