رونمایی از کتاب “غزل معاصر پارسی” در شیراز

رونمایی از کتاب "غزل معاصر پارسی" در شیراز

سلام آنلاین / FAS کتاب “گازال پرت معاصر” که توسط محمد حسن سحریری گردآوری و منتشر شده است ، در مراسمی در منزل نویسنده شیرازا رونمایی شد.

کتاب سرودهای معاصر فارسی شامل مجموعه شعری است که توسط محمدحسن شهریاری گردآوری شده و توسط ….

در مقدمه این کتاب ، نوشته دکتر محمدرضا خالصی ، ادبیات به عنوان یک مفهوم کلی به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.

نویسنده و محقق در یکی از مقدمه های سرودهای معاصر فارسی در کتاب ذکر شده است. “ادبیات” دارای جواهر به عنوان موضوعی است که محتوای ادبیات یا بخشی جدایی ناپذیر از آنچه ما ادبیات می نامیم در نظر گرفته می شود.

ایجاد این گوهر در یک فرایند آگاهانه و خلاق ایجاد می شود ، به همین دلیل است که ما ادبیات را پدیده می دانیم و ادبیات را عنصر این پدیده می دانیم. ادبیات پیچیده است و از ایده های خلاقانه هنرمند در قالب متون ادبی به واقعیت تبدیل می شود. بنابراین ادبیات یک فرایند کاملاً روانی است. ما در فرایندهای ذهنی خود با دو نوع تفکر روبرو هستیم: اول تفکر بصری و دیگری تفکر تصویری.

در ایجاد ادبیات ، این تفکر بصری است که بر تفکر بصری غلبه می کند و میزان این برجستگی نیز به زمینه و روش گفتار بستگی دارد. به عنوان مثال ، در داستان ، تفکر تصویری کمتر از شعر و در شعر بیشتر است. زیرا شعر درباره احساسات و تصاویر است.

تجارت گرایی پیچیدگی های ذهن انسان را به صورت انتزاعی آشکار می کند. “در تفکر ایدئولوژیک ، مردم جامع ترین و پیچیده ترین عملیات روانی را با کمک علائم و نمادها و بر اساس منطق منطقی انجام می دهند.”

کلکته در ادامه به تشریح جزئیات ماهیت ادبیات و شعر و اهمیت آن در روابط انسانی می پردازد.

کتاب “غزل معاصر” شامل اشعار برگزیده نویسندگان و شاعران سراسر کشور است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا