اجتماعی

روند کاهشی کرونا در کشور / چند توصیه‌ بهداشتی جهت حضور در شعب اخذ رای

اعضای کمیته علمی ستاد ملی ضد کرونا ضمن تشریح وضعیت بیماری در کشور ، همزمان بر اهمیت رعایت نکات بهداشتی در نظرسنجی ها و حضور در مراکز رای دهی در نظرسنجی های امروز تأکید کردند.

در مصاحبه با سلام آنلاین دکتر مسعود مردانی وی با اشاره به روند کاهش بیماری های قلبی در کشور گفت: “خوشبختانه وضعیت بیماری در این کشور تحت کنترل است و میزان بیماری رو به کاهش است و این امر منجر به میزان اقامت در بیمارستان شده است. . بستر. “خوشبختانه تعداد شهرهای قرمز نیز در حال کاهش است و ما امیدواریم که شهرهای نارنجی نیز زرد شوند.

وی علت كاهش بار بیماری را رعایت بهتر پروتكل عنوان كرد و افزود: از طرف دیگر ، اپیدمی ها ، به ویژه عفونت های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی ، طی سه تا چهار هفته به اوج خود می رسند و سپس شروع به كاهش ناشی از ذات ذاتی می كنند. از ویروس.

این مرد همچنین در مورد شیوع ویروس های آفریقایی و هندی اظهار داشت: “البته دو نوع بیماری متابولیک در کشور وجود دارد ، اما شیوع آن زیاد نیست ، که به نظر می رسد یک اپیدمی است.”

وی با تأکید بر لزوم رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در جریان روند انتخابات گفت: “مردم باید با توجه به مسائل بهداشتی در مراکز اخذ رأی حضور داشته باشند. ما به شما توصیه می کنیم لوازم تحریر خود را به همراه داشته باشید ، حتماً از ماسک مشاهده فاصله فیزیکی استفاده کنید ، سعی کنید در اسرع وقت رأی دهید و از حضور غیرضروری و طولانی مدت در مرکز رأی گیری خودداری کنید و سرانجام بلافاصله پس از بازگشت به خانه. دست ها. دستان خود را کاملاً با آب و صابون بشویید.

مردان همچنین در مورد انتخاب افراد مبتلا به بیماری قلبی گفتند: لیستی از بیماران در مراکز منزوی یا در منزل باید توسط وزارت بهداشت به مرکز رای گیری ارسال شود تا با بیماران محل تماس گرفته و رأی گیری کند. خوشبختانه ایران در این امر پیشتاز است و در دنیا اینگونه نیست.

وی گفت: “تاکنون اوضاع چندان بد نیست و امیدواریم که روند نزولی ادامه داشته باشد ، اما مطمئناً در مواردی که دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشوند ، افزایش می یابد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا