روایت ساخت تندیس حاج قاسم در برج میلاد/ تندیس را از روی ارادت قلبی ساختم

«بعد از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم تصمیم گرفتم مجسمه ای از ایشان بسازم که هم اکنون در موزه دفاع مقدس است و بعد از آن شروع به ساخت مجسمه دوم کردم که در دومین سالگرد حاج قاسم ساخته شد. سلیمانی و هم اکنون در برج میلاد واقع شده است.

به ساخت مجسمه حاج قاسم در برج میلاد اشاره کردم / مجسمه از ارادت قلبم.

به گزارش سلام آنلاین، حمید کنگرانی فراهانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا درباره شروع فعالیت خود در مجسمه سازی اظهار کرد: متولد تهران هستم و زادگاهم در تفرش است. از جوانی به نقاشی علاقه داشتم و کار را شروع کردم و سپس وارد مجسمه سازی شدم.

وی گفت: در 16 سالگی شاگرد عباس اینالو شدم و در رشته مجسمه سازی مشغول به تحصیل شدم و مشغول به کار شدم.

این مجسمه ساز درباره نحوه یادگیری مجسمه سازی گفت: 19 ساله بودم که خبری از موزه مادام توسو منتشر شد که نشان دهنده سبک جدیدی از مجسمه سازی بود، اما ما در ایران چنین رشته ای نداشتیم و به همین دلیل با برنامه های تلویزیونی، من شروع به تحصیل کردم و سرانجام در سال 1380 مجسمه آیت الله قاضی طباطبایی را برای موزه عبرت ساختم.

وی توضیح داد: سپس مجسمه استاد علی نصیریان را برای مقر دائمی چهره نمایش داده شده در مجموعه سعد آباد ساختم و پس از آن از لندن تماس گرفتند که آنها فرستاده بودند، از مادام توسو لندن دعوت کردند، اما توانستم. نرو چون سرباز بودم

این مجسمه ساز افزود: به خدمت سربازی رفتم و در نهایت معافیت پزشکی گرفتم. سپس به آلمان مهاجرت کردم و در رشته مجسمه سازی آموزش دیدم.

فراهانی درباره ساخت مجسمه حاج قاسم سلیمانی گفت: در جریان حملات داعش بود که به تدریج به نام حاج قاسم سلیمانی علاقه مند شدم و با پیروی از شخصیت او به عنوان معروف ترین سردار ایران، او می تواند مانع شود. پیشرفت چنین نیروی خون آشام.

وی با تاکید بر ارادت خود به حاج قاسم سلیمانی افزود: تصمیم گرفتم نامه ای برای سردار دلها بنویسم و ​​ایشان پس از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم به این نامه پاسخ دادند، مجسمه فعلی وی. در موزه دفاع مقدس است. مجسمه به سرعت و در کمتر از 18 شبانه روز ساخته شد، سپس شروع به ساخت مجسمه دوم کردم که در دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی ساخته شد و اکنون در برج میلاد قرار دارد.

به ساخت مجسمه حاج قاسم در برج میلاد اشاره کردم / مجسمه از ارادت قلبم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا