فرهنگ و هنر

روایت‌ حجت‌الاسلام مروی از مراودات مرحوم علامه حکیمی با رهبر انقلاب

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی ، معاون سابق روابط حوزه های علمیه دفتر مقام معظم رهبری ، افرادی با سابقه و دوستی طولانی با عالمت محمدرضا حاجیمی هستند. به نوعی تاریخ این آشنایی به دوران قبل از اسلام برمی گردد. همچنین روابط مشترک ماوی با رهبران عالی انقلاب اسلامی و پایان جنبش حقمی وی را از تعامل آیت الله خامنه ای با علامه محمدرضا حاجمی آگاه کرد.

به گزارش سلام آنلاین ، KHAMENEI.IR در سخنرانی خود به نقل از حجت الاسلام مروی یادداشت هایی درباره اندازه شخصیت مرحوم مائو تسه تونگ و خاطرات رابطه وی با رهبر معظم انقلاب منتشر کرد.

در یکی از این بخش ها ، روایت حجت الاسلام مروی از رابطه الحمد القاعده با رهبر معظم انقلاب اسلامی را مرور می کنیم.

حجت الاسلام مروی می گوید “الحیات” یک دائرcl المعارف شیعه به سبک جدید است. به یاد دارم در سال 1969 ما این افتخار را داشتیم که به عنوان رهبر معظم انقلاب خدمت کنیم. حضرت آقا به حکیمی فرمودند آنچه شما در الحیات انجام دادید یک کار بی نظیر بود. آره. دیگران نیز در بخشهای آیه و روایت همین کار را کرده اند. آنها موضوعات را سازماندهی می کنند ، ترجمه می کنند و روایت می کنند. آنها طبق آیه قالب بندی شده اند. چرا برخی کارها انجام می شود ، اما با این دیدگاه شما نوآوری های خود را وارد می کنید و دیدگاه های خود را در مورد آیات و روایاتی که دارید ، دیدگاه های اصلی دینی هستند و از آیات و روایات فاصله می گیرند. فقط یکی وجود دارد ، ما این را نداریم ، از شما می خواهم گروهی از دانش آموزان را آموزش دهید تا با این سبک و این دیدگاه قرآن و سنت را آموزش دهند. مقداری آموزش ؛ “آقای من ، از این چیزها خوشحال نیستم. آنها می توانند مانند کتاب الحیات به قرآن و روایات دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا