فرهنگ و هنر

رقابت فیلمسازان ایرانی در فرانسه

“نشست فیلم” در فرانسه لیستی از فیلم های کوتاه را در گروه رقابت فیلم های زنان ایران اعلام کرد.

به گزارش سلام آنلاین ، در مجموع 30 فیلم کوتاه برای شرکت در بخش “زنان فیلمساز” از این رویداد فیلم ارسال شده است که هشت فیلم برای جایزه اول 700 پوند و جایزه دوم 700 پوند رقابت کردند. 2500 یورو.

“به کسی نگو” (Saharadidhah) ، “Shilla” (Mazza Sadabak) ، “Bahar” (فیضی کارامور) ، “Zad Kallada” (باران صمد) ، “Flas” (Patanta Mezinia) ، “بازار” (Ode to Golmakani) ) “گاو” “آمریكا” (آسمان طوسی) و “نمایش” (بهنازاسكندرنژاد) فیلم های كوتاهی هستند كه برای حضور در جشنواره انتخاب شده اند. همه فیلم ها به زبان اصلی با زیرنویس فرانسوی نمایش داده می شوند.

همچنین لازم به ذکر است که به زودی فیلم داستانی فیلمساز زن ایرانی گنجانده شده در این برنامه اعلام می شود. فیلمی که در این قسمت معنای واضحی دارد ، “پسر” است ، اولین فیلم تولید شده توسط نوشین معراجی ، که اخیراً موفق به دریافت دو جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین المللی فیلم مسکو شده است. مانند بهترین فیلم انجمن منتقدان روسیه.

سال گذشته ، “Brade Meet the Film Festival” به دلیل ویروس کرونا برگزار نشد و برگزارکنندگان امیدوارند که از هفدهم تا 23 جولای مستقیماً 62 مین جشنواره را برگزار کنند).

جشنواره پرادش که در سال 1959 توسط فیلمسازان فرانسوی ، رونی کلر و پابلوکالاس ، به عنوان یک جشنواره غیر رقابتی تاسیس شد ، فقط کارهای فیلمسازان بزرگ یا مدارس سینما را به نمایش می گذارد.

در سال جشنواره ، “Franisis Freudot” به “چهار صد ضربه” پیوست. این جشنواره که بعنوان قدیمی ترین رویداد فرانسه پس از جشنواره کن در نظر گرفته می شود ، توسط افرادی مانند “جوزف لوزه” ، “پولنسکی” ، “برلوسکونی” ، “تاونی” ، “اوژن اتمی”. “میشل پیکولی” برگزار خواهد شد. سال بعد “رابرت گیگینز” بود.

سینماهای ایران نیز در بسیاری از جشنواره های فیلم “گردآوری برد” شرکت کرده اند و محمد حقیت حدود 10 سال عضو هیئت مدیره بوده است و امسال از وی برای ریاست بخش زنان فیلمسازان ایرانی دعوت شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا