بین الملل

رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و آلمان در مورد برخی از موضوعات کنسولی

در گفتگوی تلفنی آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، آخرین تحولات فلسطین و روابط دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سلام آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو با اشاره به ادامه کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان در نوار غزه و کرانه باختری، بر لزوم توجه ویژه جامعه جهانی تاکید کرد، زیرا این مهم به حقوق بشر مربوط می‌شود. .

وی با محکوم کردن نسل کشی غزه و اشاره به ریشه این بحران، خواستار برگزاری همه پرسی در سازمان ملل درباره مردم بومی فلسطین از جمله مسیحیان، مسلمانان و یهودیان شد.

رئیس دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خصوص روابط دوجانبه ضمن اشاره به روابط فرهنگی و تاریخی جمهوری اسلامی ایران و آلمان، احترام متقابل و تمرکز بر منافع مشترک را برای حفظ و تقویت روابط ضروری دانست. . جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف و در این زمینه از گسترش روابط تهران و برلین استقبال می کند.

وزیر خارجه آلمان وی در خصوص تحولات فلسطین که بر لزوم عدم گسترش دامنه بحران اشاره دارد، گفت: حل بحران غزه تنها در سایه راه حل سیاسی امکان پذیر است.

بربوک با تاکید بر لزوم رعایت اصول حقوق بشردوستانه بین المللی گفت: آلمان از ایران کمک می خواهد.برای کاهش تنش های محلی.

در این فراخوان، دو طرف تعدادی از مسائل کنسولی را مورد بحث قرار دادند و بر اهمیت حفظ شبکه گفتگو برای کمک به تقویت همکاری های دوجانبه تاکید کردند.

انتهای پیام/

نشر بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا