اقتصادیتازه های کسب و کار

راهنمای جامع و رایگان خرید ارز دیجیتال تتر (Tether) در چند قدم

ارز‌های دیجیتال به عنوان راه حلی برای محدودیت‌ها و مشکلات ارز‌های فیات (ارز رایج دولت‌ها)، مانند دستکاری بانک مرکزی، دخالت دولت و… ایجاد شدند. سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و… علاقمند به خرید و فروش ارز دیجیتال و ورود به این فناوری شده‌اند. چرا که این افراد، ارز‌های دیجیتال را راهی انقلابی برای انجام معاملات، ذخیره ارزش و انتقال ثروت می‌دانند. استفاده از بلاکچین در فناوری رمزارز‌ها موجب شده که آن‌ها نسبت به ارز‌های فیات، تراکنش‌های سریع‌تر، ارزان‌تر و ایمن‌تری را ارائه دهند.

آموزش خرید ارز دیجیتال

رمز ارزها از آن جهت مهم‌اند که می‌توانند مقامات مرکزی را از بین ببرند و تراکنش‌های همتا به همتا(شخص به شخص) را فعال کنند که عصر جدیدی از شفافیت و امنیت را به ارمغان می‌آورد. برخلاف بازار‌های سهام سنتی، بازار‌های ارز‌های دیجیتال هرگز نمی‌خوابند، آن‌ها ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته باز هستند. این مزیت باعث می شود کاربران بتوانند در هر ساعتی اقدام به نمایند.

اگر به تازگی با ارز‌های دیجیتال در https://donyaye-arzdigital.com/  آشنا شده‌اید، این مطلب یک راهنمای کامل از درک ماهیت ارز‌های دیجیتال، پیشنیاز‌های ورود به بازار، آموزش خرید و فروش رمزارز‌ها در بستر‌های داخلی و خارجی و سایر فعالیت‌های این حوزه است.

پیش نیازهای ورود به دنیای کریپتوکارنسی

لازم است بدانید رمزارز‌ها، ارز‌های دیجیتال یا مجازی شناخته می‌شوند که از فناوری رمزنگاری برای حفظ امنیت خود استفاده می‌کنند. این ارز‌های دیجیتال غیرمتمرکز هستند. به این معنا که توسط یک مرجع یا مؤسسه کنترل نمی‌شوند.

با وجود چالش‌های زیاد، صنعت ارز‌های دیجیتال همچنان به رشد و تکامل خود ادامه می‌دهد. فناوری‌های جدید مانند قرارداد‌های هوشمتد، امورمالی غیرمتمرکز دیفای و.. در حال توسعه هستند و این به ترتیب کاربران بیشتری را برای این صنعت فراهم می‌کنند.

جالب است بدانید برخلاف ارز‌های فیات که توسط بانک مرکزی کشور‌ها می‌توانند به تعداد دلخواه چاپ شوند؛ ارز‌های دیجیتال اکثرا عرضه ثابتی دارند که بر اساس کد اصلی آن‌ها مشخص می‌شود. این کمبود عرضه، به آن‌ها سطحی از ارزش ذاتی مانند طلا و فلزات گرانب‌ها می‌دهد و آن‌ها را در برابر تورم مقاوم می‌کند.

مانند هر حوزه دیگری، ورود به دنیای کریپتوکارنسی‌ها نیز ملزومات خاص خود را دارد. شما نمی‌توانید بدون اینکه درک درستی از ماهیت ارز‌های دیجیتال، شرایط استفاده از آن‌ها و ابزار‌هایی که برای فعالیت در بازار به آن‌ها نیاز دارید، وارد این حوزه شوید.

قبل از هر چیز باید بدانید کلیه فعالیت‌های مربوط به ارز‌های دیجیتال در بستر اینترنت صورت می‌گیرد. چرا که انتقال داده‌های تراکنش ارز‌های دیجیتال به اینترنت نیاز دارد. در واقع بدون اینترنت نمی‌توانید ارز دیجیتال بخرید، بفروشید یا مبادله کنید.

بعد از شناخت کلی ارز‌های دیجیتال و نحوه عملکرد آن‌ها و برقراری شرایط لازم مانند اینترنت، رایانه و…، برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال باید حداقل یک سبک تحلیل را فرا گیرید. تریدر‌های ارز دیجیتال براساس روحیات خود معمولاً از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال استفاده می‌کنند.

پس از این موارد؛ شما به یک یک پلتفرم معاملاتی مناسب برای ارز‌های دیجیتال و ایجاد یک حساب کاربری در آن نیاز دارید. معامله‌گران ارز‌های دیجیتال، نیاز‌ها و اهداف متفاوتی در مورد معامله دارند. بر این اسا، انواع پلتفرم‌های معاملاتی برای انتخاب در اینترنت وجود دارد. عوامل مختلفی وجود دارد که باید قبل از انتخاب یک پلتفرم در نظر بگیرید، مانند امنیت، سهولت استفاده، تعداد ارز‌های پشتیبانی شده و … .

در مرحله آخر نیز به یک کیف پول دیجیتالی نیاز دارید. کیف پول دیجیتالی همان جایی است که شما سرمایه خود را در آن نگهداری می‌کنید. کیف پول‌های ارز دیجیتال در انواع نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، تحت وب و… وجود دارند. هر کدام از انواع نام برده کاربرد‌های خاص خود را دارند. با این حال از لحاظ حفظ امنیت سرمایه، کیف پول‌های سخت‌افزاری از سایر انواع، بهتر عمل می‌کنند.

به صورت کلی بازار ارز دیجیتال یک بازار بزرگ با پروتکل‌های مختلف تجاری است. بنابراین، بهتر است بازار را از دیدگاه خود درک کنید. بنابراین شما باید علاوه بر آشنایی کلی با ارز‌های دیجیتال، نحوه کار با مواردی از قبیل شامل صرافی‌ها، کیف پول‌ها و… را بلد باشید.

پیش فرض ذهنی آموزش ارز دیجیتال

عوامل زیادی بر بازار‌های ارز‌های دیجیتال تأثیر می‌گذارند، بنابراین مهم است که از تمام منابعی که در دسترس شماست استفاده کنید تا از آخرین اخبار و پیشرفت‌ها مطلع شوید. چرا که معامله ارزهای دیجیتال ممکن است ساده به نظر برسد. با این حال، عوامل زیادی وجود دارد که تعیین می کند آیا شما موفق خواهید شد یا خیر.

حتی باتجربه‌ترین افراد این حوزه نیز، اهمیت یادگیری مداوم را می‌دانند. چرا که هر هفته صد‌ها ارز جدید راه‌اندازی شده و پروژه‌های موجود روز به روز آپدیت می‌شوند. این پیشرفت‌های مداوم و پتانسیل بالای رمزاز‌ها بستر سو استفاده برخی افراد را نیز فراهم می‌کند. به این صورت که از بازار ارز دیجیتال فقط پتانسیل سود‌های نجومی و ثروتمند شدن در کوتاه مدت را به شما نشان می‌دهند. در حالی که خطرات و ریسک‌های موجود در بازار را به شما یادآوری نمی‌کنند.

بهتر است قبل از ورود و آموزش ارز دیجیتال، پیش فرض‌های منطقی از بازار داشته باشید. به این معنا که دچار توهم پیمودن ره صد ساله در یکسال، نشوید. فراموش نکنید معاملات ارزهای دیجیتال یک روش درآمدزایی است که به نظم، صبر و مهارت نیاز دارد.

بنابراین عاقلانه ترین کار این است که به خوبی با مزایا، معایب، فرصت‌ها و چالش‌های ورود و فعالیت در بازار ارز دیجیتال آشنا باشید تا بتوانید بهترین بازدهی را از آن کسب کنید.

پیش نیاز‌های آموزش خرید و فروش رمز ارز

اگر قصد ورود به بازار ارز‌ها دیجیتال را دارید، چند کار وجود دارد که ابتدا باید انجام دهید.

ثبت نام در یک صرافی داخلی

۱. یک حساب کاربری در یک صرافی معتبر ارز دیجیتال راه‌اندازی کنید.
۲. وارد حساب خود شوید و روند احراز هویت را تکمیل کنید. (در ایرانیکارت ۱۰ دقیقه‌ای احراز کن)
۳. حساب خود را با ارز دیجیتال یا فیات( ریال) تأمین مالی کنید.
۴. ارز مورد نظر خود را از لیست یا در منوی جستجو پیدا کنید. پس از وارد کردن مقدار و مبلغ دلخواه، سفارش خرید یا فروش خود را ثبت کنید.

خرید کیف پول

برای نگهداری دارایی دیجیتال خود باید از یک کیف پول سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری استفاده کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری به لحاظ امنیت عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند و برای نگهداری بلندمدت یک دارایی مناسب‌تر هستند. شما می‌توانید برای خریداری کیف سخت‌افزاری با تضمین کیفیت از وب سایت ایرانیکارت اقدام کنید.
۱. کیف پول خود را طبق دستورالعمل راه‌اندازی کنید.
۲. مطمئن شوید که یک اتصال اینترنتی سریع و قابل اعتماد دارید.
۳. کیف پول را با برنامه نرم‌افزاری همگام‌سازی کنید.
۴. دارایی‌های خود را به کیف پول سخت‌افزاری انتقال دهید.

نکات انتخاب پلتفرم معاملاتی

پلتفرم معاملاتی همان جایی است که شما خرید و فروش و تبادل ارز‌های دیجیتال را انجام می‌دهید که در انواع متفاوتی نیز در دسترس هستند.
برای انتخاب بهترین پلتفرم معاملاتی چند عامل کلیدی وجود دارد که باید قبل از انتخاب در نظر بگیرید.

تعداد ارز‌های دیجیتال موجود

در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰۰ کوین و توکن مختلف در کل بازار ارز دیجیتال وجود دارد. هیچ صرافی همه این کوین و توکن‌ها را ارائه نمی‌دهد، با این حال شما باید پلتفرمی را انتخاب کنید که علاوه بر پشتیبانی از همه رمزارز‌های برتر، ارز‌های دیجیتال دیگر را نیز ارائه می‌دهد.

نقدینگی بالا

پلتفرم معاملاتی که انتخاب می‌کنید، بای قدرت نقدشوندگی در آن بالا باشد. چرا که قیمت ارز‌های دیجیتال لحظه‌ای تغییر می‌کند. اگر شما نتوانید در هر لحظه سفارش خرید یا فروش خود را پر کنید، ممکن است نتوانید سود به دست آمده را خارج کنید.
برای پیدا کردن پلتفرم معاملاتی که نقدینگی بالایی دارد، به حجم معاملات آن صرافی دقت کنید. هرچه حجم معاملات بیشتر باشد، قدرت نقدشوندگی آن صرافی نیز مناسب است.

کارمزد مناسب

در صرافی‌های ارز دییجیتال معمولاً هر بار که شما پولی واریز، معامله یا برداشت می‌کنید، از شما کارمزد دریافت می‌شود. بسته به روش پرداخت و نوع تراکنش، کارمزد‌ها از ۰٪ تا ۵٪ در هر معامله می‌تواند متغیر باشد.
در این میان صرافی‌هایی نیز وجود دارند که برای انجام تراکنش در پلتفرم، کارمزدی دریافت نمی‌کنند. استفاده از این گونه صرافی‌ها در صرفه‌جویی هزینه معاملات شما بسیار تأثیر گذارند.

امنیت بالا

صرافی‌های ارز دیجیتال قابل نفوذ هستند. با این حال با استفاده از برخی روش‌ها این احتمال را کم می‌کنند. سعی کنید از صرافی‌هایی استفاده کنید که روش‌های امنیتی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های فیشینگ و… در آن وجود دارد.
برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال علاوه بر احراز هویت دو مرحله‌ای، از ورود بیومتریک نیز پشتیبانی می‌کنند. به این معنا که از شناسایی چهره و اثر انگشت در تلفن هوشمند شما برای تأیید هویت شما استفاده می‌کند.

برای حفظ امنیت بیشتر و جلوگیری از سواستفاده کلاهبرداران، صرافی‌های معتبر از شما می‌خواهند که با استفاده از مدارک شناسایی خود، در صرافی احراز هویت کنید. با استفاده از احراز هویت در واقع حساب خود را در مقابل پولشویی و… حفظ می‌کنید.

پشتیبانی مناسب

از آنجایی که معاملات ارز‌های دیجیتال در طول شبانه روز انچام می‌شود و مانند بورس روز تعطیل ندارد، شما باید پلتفرمی را انتخاب کنید که سرویس پشتیبانی از مشتریان را به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته ارائه می‌دهد.
به این صورت می‌توانید مطمئن باشید در صورت بروز مشکل، در کوتاه‌ترین زمان به آن رسیدگی می‌شود.

معامله ارز دیجیتال در ایران

خرید ارز دیجیتال در ایران تفاوت‌هایی دارد. با اینکه صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال خارجی بسیاری برای خرید رمز ارز وجود دارد اما کاربران ایرانی به دلیل برخی تحریم‌ها مجوز ساخت حساب در تعدادی از صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله بایننس، کوکوین و… را ندارند. در صورت استفاده از ip‌های متفاوت نیز کاربران ایرانی تشخیص داده می‌شوند و حساب آن‌ها مسدود خواهد شد. به همین دلیل برای خرید ارز دیجیتال در ایران باید از پلتفرم‌های داخلی استفاده کنید.
پلتفرم‌های داخلی امکان خرید مستقیم رمز ارز با استفاده از ریال را برای شما فراهم می‌کنند. همچنین در صرافی‌های ایرانی دیگر مشکل بلوکه شدن سرمایه وجود ندارد. کاربر می‌تواند به راحتی و بدون استفاده از ابزار تغییر ip، خرید و فروش ارز مورد نظر خود را انجام دهد.
برخلاف پلتفرم‌های خارجی که پیگیری مشکل در آن‌ها بسیار سخت و پیچیده است. در ایران با استفاده از مواردی مانند ارتباط با مشاوران و کارشناسان، می‌توانید راه حل‌های مناسب را دریافت کنید.

کلام آخر

امیدواریم با استفاده از مقاله چگونه ارز دیجیتال خریداری کنیم بتوانید خرید امروزه و در سال 2022 و بازار رمز ارزها جذابیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری دارد. اگر اخیرا وارد دنیای کریپتوکارنسی شده‌اید و قصد خرید ارزهای دیجیتال را دارید، در ابتدا ممکن است با سوالات و مشکلاتی مواجه شوید؛ برای مثال تحریم‌های گسترده‌‌ای که در چند سال اخیر علیه ایران اعمال شده، امکان خرید مستقیم ارزها برای کاربران ایرانی را از بین برده و مشکلاتی برای تازه واردان و علاقه‌مندان به بازار رمز ارزها ایجاد کرده است. خوشبختانه می‌توان با یادگیری آموزش خرید ارز دیجیتال و نکات ذکر شده، ورودی قدرتمند به بازار کریپتوکارنسی‌ها را تجربه کرد.

دکمه بازگشت به بالا