اقتصادیتازه های کسب و کار

رازهای انتخاب اجناس در دراپ شیپینگ

یکی از رایج‌ترین دلایلی که خیلی افراد به خاطرش فروشگاه اینترنتی خودشان را راه‌اندازی نمی‌کنند، این است که نمی‌دانند باید چه محصولی بفروشند؟ حتی این مشکل، مسئله خیلی از علاقه‌مندان به شرکت در دوره دراپ شیپینگ هم بود.با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد، در این مقاله ابتدا مهم‌ترین روش‌های پیدا کردن محصول برای فروش اینترنتی را به شما توضیح می‌د‌هم. سپس به بیشتر از 15 نکته مهم اشاره می‌کنم که باید قبل از انتخاب محصول مورد توجه قرارشان بدهید. با من و این مطلب جامع همراه باشید.

پیدا کردن محصول مناسب برای فروش اینترنتی

ویدیو توضیحی در مورد همه روش های ادامه مقاله

خب، روش‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهم هر کدام‌شان برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی کاملا مناسب هستند و اتفاقا به کمک هر کدام از آنها، چندین کسب و کار موفق در وب فارسی وجود دارند. اما اینکه شما بخواهید کدام‌یکی را انتخاب کنید، به شرایط و البته منابعی که دارید برمی‌گردد.

1_ از دراپ شیپینگ کمک بگیرید

دراپ شیپینگ یکی از بهترین روش‌ها برای تامین محصول فروشگاه اینترنتی است! در این روش، شما اقدام به فروش محصول دیگران در وب سایت اینترنتی خودتان می‌کنید. یعنی چه؟ اجازه بدهید مثال بزنم:

تصور کنید شما طراحی سایت بلدید و الان یک وب سایت فروشگاهی برای خودتان راه‌اندازی کرده‌اید. در ادامه با توجه به اینکه نمی‌دانید چه محصولی را برای فروش انتخاب کنید، به سراغ یک فروشنده کتاب می‌روید و به او پیشنهاد همکاری می‌دهید. در صورتی که او پیشنهادتان را قبول کند، باید ابتدا لیست چند تا از محصولاتش را بردارید. حالا نام و توضیحات این محصولات را در وب سایت وارد کرده و تصاویر آنها را هم یا از اینترنت یا از ‌کتاب‌فروشی تهیه و در سایت می‌گذارید.

بعد از این، نحوه انتخاب محصولات پرفروش برای دراپشیپینگ به کمک روش‌های بازاریابی اینترنتی مختلف، مشتریانی را به سایت‌تان جذب کرده و سفارش محصول می‌گیرید. حالا هر محصولی که در سایت فروخته شد، کافی است نام آن و آدرس مشتری‌اش را به کتاب‌فروشی داده و البته هزینه خریدش را هم برایش ارسال کنید. به این ترتیب خود کتاب‌فروش محصول شما را برای مشتری ارسال می‌کند. این یعنی عملا در روش دراپ شیپینگ، شما صرفا یک واسطه هستید که کار خاصی هم انجام نمی‌دهد و درآمد کسب می‌کند.

چگونه می‌توان از دراپ شیپینگ درآمد داشت؟

کسب درآمد از دراپ شیپینگ فرآیندی ساده است. فرض کنید شما با فروشندگان مختلفی که یک کالا را ذخیره دارند، مذاکره کرده‌اید و به توافق رسیده‌اید. پس از آن، یک فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کرده است و محصولات خود را نیز به نمایش گذاشته‌اید. حال نوبت آن فرا رسیده است که یک محصول خاص را برای دراپ شیپینگ انتخاب کنید.

راه اندازی یک فروشگاه با چند محصول خاص

فروشگاه‌ های چند محصولی اغلب بیش از یک محصول را به فروش می‌رسانند و تنوع بالایی دارند. اغلب فروشگاه‌های دراپ شیپینگی که در اطراف ما وجود دارند، از این نوع هستند. برای این که در این فروشگاه موفق باشید و بتوانید چندین محصول را به طور همزمان بفروشید، نباید نیچ مارکتینگ را فراموش کنید.

نگاه شما باید تخصصی‌تر بشود و از حالت عمومی خارج شود تا مخاطبان هدف بیشتری را پیدا کنید. حال که یک گوشه از بازار را یافتید، تمرکز خود را بر آن قرار دهید و آرام آرام آن را بسط دهید. خواهید دید که در مدت زمانی کوتاه تا چه حد فروشتان افزایش خواهد یافت‌.

راه اندازی یک فروشگاه با یک ‌محصول خاص

روش دیگری که برای کسب درآمد از دراپ شیپینگ پیشنهاد شده است، راه اندازی یک فروشگاه با یک محصول است. برای این که یک محصول خاص را به شکل عمده به فروش برسانید، ابتدا باید دوره آموزش رایگان دراپ شیپینگ را پشت سر بگذارید. راه اندازی چنین فروشگاه‌هایی اگر به شکلی اصولی پیش برود، مزایای زیادی را به همراه دارد. به کمک آن‌ها شما می‌توانید برند سازی کنید و حتی بازاریابی خود را نیز در مسیر درستی پیش ببرید.

همچنین اگر متوجه شدید که یک محصول خاص حاشیه سود چندانی ندارد، می‌توانید به راحتی محصول را با یک محصول دیگر عوض کنید. پس فعالیت در فروشگاه‌های تک محصولی بهتر و پرسودتر است.

راه اندازی فروشگاه‌ هایی با پکیج محصولات

از دیگر روش‌ هایی که به کمک آن می‌ توانید از دراپ شیپینگ درآمد کسب کنید، ارائه پکیجی از محصولات متنوع به مشتریان گروه هدف است. برای مثال شما می‌توانید لوازم آرایشی و ادکلن را در یک پکیج قرار دهید و قیمتی اقتصادی را هم برای آن در نظر بگیرید.

برای موفقیت در این کار باید روحیات خلاقی هم داشته باشید. در این صورت به فروش قابل توجهی دست پیدا خواهید کرد

مزایای استفاده از دراپ شیپینگ چیست؟

همان طور که گفتیم دراپ شاپینگ یک الگوی تجارت مناسب و بدون رسیک است. به این دلیل که کالای شما همیشه در دسترس است و بابت موجودی آن هیچ نگرانی ندارید. Dropshipping این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در مورد چگونگی انتخاب و بازاریابی محصولات، چیزهای زیادی یاد بگیرید. اما مزایای دراپ شیپینگ چیست که تا این حد از محبوبیت برخوردار است؟ مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم نشان می‌دهد که Dropshipping، یک مدل مناسب برای رونق کسب و کار شماست.

سرمایه کم‌تری لازم است

حتما تا اینجا متوجه شده‌اید که بزرگ‌ترین مزیت dropshipping، به راه انداختن یک کسب و کار الکترونیکی بدون نیاز به سرمایه زیاد است. با این روش، شما بدون هیچ سرمایه‌ای می‌توانید شروع به دسته بندی محصولات کنید. علاوه بر این، فقط محصولاتی را می‌خرید که مشتریان مبلغ آن‌ها را پرداخت کرده‌اند. از آنجا که در این روش، برای سرمایه گذاری بر روی محصولات پولی پرداخت نکرده‌اید، در صورت شکست، متحمل ریسک کمتری خواهید شد.

کار خود را به آسانی شروع کنید

در این روش به صورت فیزیکی با محصولات سر و کار ندارید و نگرانی‌هایی مانند: مدیریت انبار، مدیریت کالاها، بسته بندی محصولات، ارسال سفارشات، پیگیری موجودی، حسابداری و… برای شما ایجاد نخواهد شد. بنابراین آسان‌تر می‌توانید کار خود را شروع کنید.

مخارج کلی کمتری خواهید داشت

در این روش نیازی نیست با خرید موجودی یا مدیریت انبار درگیر شوید، بنابراین هزینه‌های کلی بسیار کم‌تر است. هر چند که ابتدا با یک لپ تاپ و پرداخت چند هزینه جزئی کار خود را شروع می‌کنید، اما با پیشرفت کار هزینه‌ها نیز افزایش پیدا خواهند کرد. اما در مقایسه با شیوه‌های سنتی فروش، باز هم بسیار کم‌تر خواهند بود.

محیط کار انعطاف پذیری را تجربه خواهید کرد

مهم نیست در کدام نقطه قرار دارید، فقط کافی است که به اینترنت متصل باشید. این امر باعث می‌شود به راحتی کسب و کار کوچک خود را مدیریت کنید.

انتخاب گسترده‌ای از محصولات برای فروش

از آنجا که نیازی نیست محصولاتی که قصد فروش آن‌ها را دارید، خریداری کنید. می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای مجموعه‌ای از محصولات را در فروشگاه اینترنتی خود لیست کرده و به مخاطبان ارائه دهید.

در صورت افزایش حجم سفارشات، هیچ مشکلی نخواهید داشت

در صورتی که فروش محصولات خود را به روش سنتی انجام دهید، زمانی که حجم سفارشات بالا رود، ادامه کار سخت و گیج کننده خواهد بود. اما در روش دراپ شیپینگ، بیشترین زحمت فرآیند سفارش، بر عهده تامین کنندگان است و شما مشکل چندانی نخواهید داشت.

معایب استفاده از دراپ شیپینگ چیست؟

هر چیزی که از آن صحبت می‌کنیم، حتی اگر بهترین کیفیت و بالاترین سطح خدمات را هم داشته باشد، در نهایت با ضعف و نقص همراه است. Dropshipping هم معایبی دارد، که در این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

دکمه بازگشت به بالا