اجتماعی

دیدار رئیس کل نظام پزشکی با علما و مراجع قم

رئیس سازمان نظام پزشکی در دیدار با مرجع عالیقدر قم گزارش کاملی از وضعیت پزشکی کشور ارائه کرد.

به گزارش سلام آنلاین دکتر محمد رئیس زاده صبح امروز به همراه نایب رئیس دوم و جمعی از اعضای شورای عالی نظام پزشکی، معاون اجتماعی و امور مجلس، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی قم با حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی، آیت‌الله علیرضا اعرافی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی دیدار و درباره مسائل جامعه پزشکی گفت‌وگو کردند.

رئیس زاده گزارش کاملی از وضعیت پزشکی کشور و تلاش های آنان در دوران شیوع کووید 19 ارائه کرد و به وضعیت معیشتی پزشکان، وضعیت حرفه پزشکی، ورود مردم به نام دین در پزشکی و حتی سوختگی پرداخت. کتاب ها و طرح ها باعث افزایش ثبت نام می شود.

وی با معرفی سازمان نظام پزشکی، بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور با بیش از 300 هزار عضو، از جایگاه والای حرفه پزشکی خبر داد و افزود: برخی افراد بدون تحصیل به نمایندگی از دین وارد عرصه می شوند و آسیب هایی را در پی خواهد داشت. آنها برای سلامتی مردم هستند.

رئیس زاده همچنین از مرجع عالیقدر شبیه ساز خواست برای جامعه پزشکی دعا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی – نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران به هجوم افراد غیرپزشکی واکنش نشان داد و گفت: این مورد تایید ما نیست و خود جامعه پزشکی باید راهبری و شناسایی مشکل نظام سلامت باشد. و به مسئولین بگویید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، آیت الله علیرضا اعرافی عضو شورای نگهبان و عضو اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این دیدار از زحمات جامعه پزشکی در مبارزه با بیماری کووید و کووید قدردانی کرد. گفت: دانشجویان پزشکی باید با اعضای شورای انقلاب فرهنگی صحبت کنند و مشکل را به آنها بگویند زیرا کیفیت آموزش پزشکی نباید تحت تأثیر قرار گیرد. شورای نگهبان همچنین تاکید کرد که در تدوین خط مشی کلی باید به بیمه سلامت (وزارت بهداشت) و نیز رهبری و مدیریت دستگاه توجه شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا