اجتماعی

دو فرصت برای شکستن حکم قصاص محیط بان نجفی

برومند نجفی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: با پذیرش اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور دو فرصت داریم. عمل قصاص تا انتخاب مجدد پرونده متوقف خواهد شد.

جمشید محبت خانی در گفت وگو با سلام آنلاین وی در تشریح آخرین وضعیت پرونده برومند نجفی خاطرنشان کرد: شکایت ما در دادگاه کرمانشاه بی نتیجه ماند و برومند نجفی به قصاص محاکمه شد. قصاص باید به تایید دیوان عالی کشور هم برسد و وقتی برای تایید به دیوان عالی کشور می رسد، طبق مواد 477 و 474 قانون آیین دادرسی کیفری تقاضای اعاده دادرسی می کنیم.

وی افزود: درخواست اعاده دادرسی پذیرفته شده و پرونده باید به شعبه ای در همان استان منتقل شود تا سایر قضات از ابتدا به پرونده رسیدگی کنند. صدور حکم تا رسیدگی به پرونده متوقف می شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: با پذیرش مجدد از سوی دیوان عالی کشور دو فرصت داریم. ما می توانیم در جریان بررسی این پرونده مدارک خود را ارائه کنیم تا بتوانیم رای انتقام را بشکنیم. نقض انتخابات انتقام جویانه بستگی به تعداد دارد که برخلاف قانون استفاده از سلاح است. همه چیز به نوع دفاع وکلای ما و استدلال آنها بستگی دارد. فرصت هایی هم پیش آمده که بتوانیم با کمک بزرگان و بزرگان برای جلب رضایت خانواده فلاحی تلاش کنیم.

محبت خانی در پایان تاکید کرد: اولویت اول ما جلب رضایت خانواده فلاحی است و علاوه بر آن موضوع رای دادگاه نیز رصد خواهد شد. ما مدعی هستیم محافظان ما قانون استفاده از سلاح گرم و دستورات آنها را رعایت کرده اند، اما وکیل خانواده مقتول معتقد است این اتفاق نیفتاده است. اگر قاضی با استدلال ما موافق باشد، معلوم می شود که قتل عمد بوده و دیه پرداخت می شود. پیشنهاد من این است که ضمن ابراز همدردی با خانواده فلاحی، برای جلب رضایت خانواده تلاش شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا