عمومی

دولت چهاردهم به دنبال تقویت دیپلماسی فرهنگی باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سعید پوریمانی در گفتگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به اولویت های فرهنگی دولت چهاردهم، گفت: دولت چهاردهم باید آموزش فرهنگی را توسعه دهد. با وجود ضعف هایی که در دولت قبل وجود داشت، آموزش فرهنگی باید با این چالش ها مواجه شود.

این فعال فرهنگی و هنری تصریح کرد: تدوین برنامه‌های آموزشی جامع و مؤثر برای ارتقای سطح آگاهی نسبت به فرهنگ و هنر جامعه در مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین ارتقای توسعه فرهنگ‌های بومی موجب تقویت و حمایت از فرهنگ‌های قومی محلی می‌شود انجمن. معرفی و اشاعه این فرهنگ در سطح ملی و بین المللی انتظار دیگر ماست.

وی افزود: دیپلماسی فرهنگی موضوعی است که ما همواره ضعیف بوده‌ایم و باید از فرهنگ و هنر به عنوان ابزار دیپلماتیک برای بهبود روابط بین‌الملل و تاثیر مثبت بر ایران استفاده کنیم.

وی گفت: یکی از دلایلی که برخی از سنت ها و هنرهای ما در کشورهای دیگر ثبت نشده است، این است که نمی توانیم دیپلماسی فرهنگی انجام دهیم و این را به تمام دنیا نشان دهیم.

پوریمانی گفت: دسترسی مردم به فعالیت‌های فرهنگی برای ایجاد مکان‌های فرهنگی در شهرها و استان‌ها و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی برای ابراز وجود هنرمندان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت آینده باید با ایجاد مکان ها و مکان های فرهنگی، دسترسی مردم به فعالیت های فرهنگی و هنری را در نظر بگیرد، گفت: ترویج گفت و گوی فرهنگی و ایجاد محل گفت و گو بین دولت و هنرمندان به صورت مستمر. باید در نظر گرفته شود. توجه چرا که اگر دولت از جامعه فرهنگی و هنری دور بماند و تاثیر هنرمندان و هنر آنها نادیده گرفته شود، وضعیت فرهنگی ما بهتر نمی شود، بنابراین باید گفت و گوی فرهنگی و محلی برای گفت و گو بین دولت و هنرمندان ایجاد شود. و فعالان فرهنگی در استان ها نیز همین کار را بکنند و دولت نیز می تواند نقد هنرمندان را بپذیرد.

دولت چهاردهم باید به دنبال حفظ و بازنمایی آثار فرهنگی باشد

وی با اشاره به اینکه دولت باید مانند رهبرانقلاب دیدار با هنرمندان و گروه های مختلف فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: حمایت های مالی و زیرساختی یکی دیگر از موضوعات مهم فرهنگی است که بودجه و منابع کافی برای حمایت ها اختصاص می دهد. پروژه های فرهنگی و هنری اعم از تئاتر، فیلم، موسیقی، هنرهای نمایشی، خوشنویسی باید مورد توجه قرار گیرد و اعتبار و منابع کافی برای حمایت ها اختصاص داده شود، زیرا گاهی اوقات هنرمندان زندگی سختی دارند و انتظار داریم دولت آینده بررسی. هنر به عنوان یک ابزار

پور ایمانی با بیان اینکه ضمن حفظ آثار فرهنگی باید در نمایندگی و هدایت آنها نیز کوشا باشیم. از تعهدات کشور است.

وی در پایان می گوید: یکی دیگر از دغدغه های هنرمندان آزادی بیان است که هنرمندان نگران نباشند و تاکید کنند که آیا می توان به آثارشان مجوز داد یا خیر. دولت آینده انتظار دارد به هنرمندان آزادی بیان بدهد تا بتوانند از ابزار نقد اجتماعی و مرجعیت استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا