تازه های کسب و کارعلمی و پزشکی

دندان لمینت شده را می توان عصب کشی کرد؟

دندان لمینت شده را می توان عصب کشی کرد؟

بسیاری از افراد از دندانپزشک خود می پرسند که آیا دندان لمینت شده را می توان عصب کشی کرد؟ لمینت دندان جز بهترین گزینه ها برای زیبایی دندان است. یممکن است بتوانید کانال ریشه را با ونیر انجام دهید، با این حال، روکش‌های دندان باید پس از درمان ریشه به خوبی قرار داده شوند، زیرا ممکن است با این روش، دندان کمی تیره ‌تر شود.به این ترتیب، شاید لازم باشد دندانپزشک سایه روکش شما را متناسب با رنگ دندانتان تنظیم کند.

از آنجایی که روکش‌ها لایه نازکی از مواد هستند که در جلوی دندان‌ها قرار می‌گیرند، ممکن است دندان تیره شما از طریق روکش شما نمایان شود. بنابراین، روکش اصلی شما ممکن است ظاهر زیبایی خود را از دست بدهد.

همچنین بسته به شدت این مسئله، تاج دندان ممکن است انتخاب درمانی ارجح برای محافظت از دندان در برابر شکستگی به دنبال کانال ریشه باشد. به این معنی که ممکن است اصلا نیازی به روکش نداشته باشید زیرا تاج به شکل کلاهک بوده و کل دندان را می پوشاند.

در چه زمانی دندان لمینت شده به عصب کشی یا کانال ریشه نیاز پیدا می کند؟

در صورتی که دندانپزشک شما با روش های تهاجمی دندان ها را برای قرار دادن روکش آماده سازد، دندان لمینت شده ممکن است نیاز به عصب کشی داشته باشد. به عبارتی، آماده سازی تهاجمی می تواند منجر به استرس، تحریک و التهاب بیشتر دندان شود.

علاوه بر این، ممکن است عفونت ایجاد شود و سپس به درمان ریشه نیاز پیدا کنید. همچنین، اگر باکتری در پشت روکش نشت نماید، می تواند منجر به عفونت شود که در صورت عدم درمان، نیاز به درمان ریشه دارد. با این حال، صرف نظر از علت، تاخیر در درمان اوضاع را بدتر خواهد کرد.

چگونه عصب کشی می تواند روی دندان لمینت شده تاثیر بگذارد؟

درمان ریشه یا عصب کشی هر دندانی را تیره می کند. مواد پرکننده کانال ریشه باعث بیشتر تغییر رنگ می شود. روکش پرسلن مقداری شفافیت داشته و تاریکی در آن نمایان می شود. با این حال، دندانپزشک شما می تواند با این مراحل تغییر رنگ را به حداقل برساند:

مواد پرکننده کانال ریشه را از تاج دندان ( بخش بالای خط لثه ) تمیز کند . یک پایه فایبرگلاس سفید و قابل انعطاف را در ریشه قرار دهد. فضا را با سایه روشن کامپوزیت دندان پر کنید.

آیا عصب کشی به روکش های دندان آسیب می رساند؟

توجه داشته باشید که اگر برای لمینت دندان به یک متخصص لمینت دندان با مهارت و با تجربه مراجعه کنید، که روکش های شما را به درستی نصب نماید، درمان کانال ریشه یا عصب کشی نمی تواند باعث شل شدن یا آسیب دیدن روکش سرامیکی شما نمی شود

اما اگر هنوز در مورد دندان و روکش خود نگرانی دارید، می توانید این مسئله را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

چه زمانی به کانال ریشه نیاز دارید؟

زمانی که عصب دندان شما یا همان پالپ عفونی شود، ممکن است نیاز به درمان ریشه داشته باشید.

در صورتی که دندان شما درمان نشود، عفونت یا بیماری ممکن است گسترش یافته و تورم و درد را در دندان آسیب دیده خود تجربه کنید. در نهایت، این ممکن است منجر به از دست دادن دندان شود.

در صورت بروز مشکلاتی مانند موارد زیر ممکن است نیاز به درمان ریشه داشته باشید:

  1. تغییر رنگ دندان
  2. آبسه
  3. تورم در بافت لثه
  4. دندان درد

پس اگر هر نوع درد، ناراحتی یا مورد غیرعادی را در دهان خود مشاهده کردید، باید به دندانپزشک یا یک متخصص مراجعه کنید.

دندانپزشک شما قطعا طیف وسیعی از آزمایش‌ها را انجام داده و ممکن است از دندان شما عکس‌برداری با اشعه ایکس بگیرد تا شدت بیماری را مشخص نموده و تشخیص دهد که آیا شما به عصب کشی نیاز دارید یا خیر.

دکمه بازگشت به بالا