علمی و پزشکی

دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند

اطلاعات تکمیلی:

این گیاه دارای اثر ضد عفونی کننده روی بدن بوده و در برابر باکتری ها و انگل ها موثر است. نه تنها این، اثر خلط آور این گیاه به درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

بهبود عفونت های دستگاه ادراری، تقویت عملکرد کبد، تسکین درد دندان، تحریک اشتها و بهبود هضم، تسکین دردهای مرتبط با بیماری های مزمن تنفسی و تنظیم عملکرد سیستم عصبی یکی دیگر از اثرات مثبت برگ بو.

البته خوردن برگ بو در فصل زمستان توصیه می شود زیرا به درمان سرماخوردگی و برونشیت کمک می کند. شنبلیله همچنین در مقابله با اضطراب موثر است و گنجاندن آن در برنامه غذایی می تواند به تقویت آرامش و اعتماد به نفس فرد کمک کند.

سلامت دستگاه گوارش

از قدیم الایام از برگ های چای برای حل مشکلات گوارشی استفاده می شود. فقط با خوردن برگ بو می توانید مشکلاتی مانند یبوست، معده درد و رفلاکس اسید و حرکات نامنظم روده را بهبود بخشید. علاوه بر این برای هضم و بهبود کلی دستگاه گوارش و برای مشکلات عمومی گوارشی مانند نفخ و دل درد بسیار مفید است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی دیگر از خواص مهم برگ این است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. برای این منظور کافی است به غذاهایی که آبدار هستند چند برگ بو اضافه کنید، این کار علاوه بر مفید بودن برای سیستم ایمنی، عطر مطبوعی نیز به غذا می دهد.

درمان بی خوابی

جالب است بدانید که خوردن برگ بو برای درمان بی خوابی و بهبود کیفیت خواب نیز مفید است. برای این منظور چند قطره برگ زیره را با یک لیوان آب خوب مخلوط کنید، سپس قبل از خواب آن را بنوشید و از خوابی راحت و آرام لذت ببرید.

سفید کردن دندان

برگ‌های بو به عنوان مسواک طبیعی شناخته می‌شوند که برای سفید کردن و درخشندگی دندان‌ها مناسب‌تر است. روش مصرف: پودر برگ بو را روی انگشتان خود بریزید و دندان های خود را با آن مسواک بزنید. برای سفید کردن دندان ها، این کار را سه بار در روز انجام دهید تا به نتایج دلخواه برسید.

درمان اسهال

همچنین می توانید از برگ بو برای درمان اسهال در خانه و به طور طبیعی استفاده کنید. روش مصرف: دو لیوان آب به همراه کمی نمک و 15 برگ بو را در قابلمه ای کوچک بریزید و روی آتش بگذارید تا کاملا بجوشد و کنار بگذارید تا خنک شود. بعد از سرد شدن برگ ها می توانید تا زمانی که خوب شوید میل کنید.

خواص ضد سرطانی

یکی دیگر از خواص مهم برگ بو خاصیت ضد سرطانی این گیاه است. برگ های بو حاوی مقادیر کافی کاتچین، کورستین و کافئیک اسید هستند که همگی در مبارزه با سرطان مفید هستند. علاوه بر این، برگ بو حاوی پاتنولید است که از گسترش و رشد سلول های سرطانی در گردن جلوگیری می کند.

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا