اقتصادیتازه های کسب و کارعمومی

دكوراسيون داخلي دکوراسیون خانه های مدرن تهران

وقتی درباره ویلای سنتی ایرانی صحبت می‌کنیم، منظورمان خانه‌های قدیمی و تاریخی نیست، بلکه سازه‌های جدید و امروزی است که به سبک سنتی ایرانی طراحی و با تکنیک‌های مدرن ترکیب شده‌اند. ویلاهای سنتی یکی از زیباترین سازها‌ در کشور را شامل می‌شود که به دید همگان زیبا و دلنشین می‌آید. بنابراین جای تعجبی ندارد که این شکل دیزاین و طراحی ویلا نزد ما ایرانی‌ها بسیار محبوب و پرطرفدار باشد. ، ریشه در فرهنگ غنی ما ایرانی‌ها داشته و بنوعی با خلقیات ما سازگارتر است. به همین دلیل است که هنگام مشاهده یا حضور در چنین فضاهایی احساس راحت‌تری داریم.

اما چه عواملی نشان دهنده و مشخصه یک طراحی داخلی ویلاهای شمال ویلای سنتی ایرانی تمام عیار است؟ معماری سنتی ایرانی یک سری اصول دارد که باید آنها را رعایت کرد. از جمله این اصول می‌توان به فرم‌ سازه برگرفته از بناهای سنتی، استفاده از مصالح بومی، نمای الهام گرفته از بناهای سنتی، سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه، پنجره‌های متعدد برای بهره مندی از نور طبیعی روز، استفاده از ایوان و اشاره کرد. اما تمام این اصول را می‌‌توان با تکنیک‌های مدرن ترکیب کرد و یک فضای امروزی سنتی ایجاد کرد که از مزایای هر دو سبک بهره می‌برد. در این مطلب قصد داریم در مورد این ویلاها صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

هزینه طراحی داخلی مغازه اولین ویلای سنتی ایرانی که بررسی خواهیم کرد یک ویلای زیبا به اسم حجم سبز است که در حومه شهر جلال آباد اصفهان قرار گرفته است. متراژ زیربنای این ویلا 143 متر مربع بوده و فقط یک طبقه دارد. از آنجایی که قرار است از این ویلا به صورت دسته جمعی و مقطعی استفاده شود، طراحی داخلی فضا به شکل باز و بهم پیوسته انجام گرفته است.

در این ویلا از یک ستون بادگیر نیز استفاده شده که برای خنک کردن هوا در فصل تابستان کاربرد دارد. بادگیرها نقش چشم گیری در معماری سنتی ایرانی داشته و از خصوصیات بناهای سنتی ایرانی است. همچنین برای سهولت ساخت و پایین آوردن هزینه‌ها نیز از مصالح بومی منطقه، یعنی آجر، برای ساخت سازه استفاده شده است. تمام این موارد اما با متدهای مدرن ترکیب شده تا به نحوی عالی شاهد ارتباط و پیوستگی بین سبک سنتی با سبک مدرن باشیم.

در حجم سبز مشخص است که بیشتر مساحت زمین به باغ و فضای باز اختصاص داده شده و سطح زیر بنا بخش کوچکی را اشغال کرده است. البته همین بخش کم هم طوری طراحی شده که در ارتباط کامل با فضای بیرون باشد.

فرم حجم‌دار و منحنی شکل بخش مهمی از معماری سنتی است. بنابراین در ساخت و طرح داخلی منزل مسکونی ویلای سنتی ایرانی، معمولا از حجم‌های مننحنی شکل در داخل و خارج بنا استفاده می‌شود. ویلایی دومی که معرفی خواهیم کرد به اسم ویلای مادی شناخته شده و در یک باغ به قدمت 40 سال ساخته شده است. مساحت زیربنای ویلا به 890 متر مربع می‌رسد که البته به دو بلوک جداگانه تقسیم شده است. نکته جالب در مورد این است که علی رغم حضور فرم‌های منحنی شکل، نمی‌توان شکل خاصی برای آن متصور شد. سازه ساختمان مکعبی است، همین فرم مکعبی هم به نمای خارجی ساختمان منتقل شده است. فقط در قسمت نمای ورودی ساختمان، آرک راهروی ورودی و پنجره‌ها خودنمایی می‌کنند. این فرم ورودی و پنجره به شکلی است که آدم را یاد ایوان کاخ‌های سنتی می‌اندازد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم بالای سازه ساختمان به دو بلوک دبلکس تقسیم شده است. اما نکته جالب نحوه ارتباط بین این بلوک‌ها با یکدیگر است، در هر طبقه بلوک‌ها توسط یک سری راهرو هلالی شکل به هم متصل می‌شوند. این دو راهرو همانند یک پل بر فراز رودخانه، دو بلوک خانه را به هم متصل می‌کند. فضای بین بلوک‌ها را پر می‌کند که فرمی مستطیلی و طویل دارد. از آنجایی که این راهروهای دیوارهایی شیشه‌ای دارند، هر بار که بین بلوک‌ها جابجا می‌شوید، حسی مشابه با قدم زدن روی یک پل جنگلی بالای رودخانه به شما دست خواهد داد.

آجر جزء جدایی ناپذیر از معماری سنتی ایران است. در این ویلا نیز هم در فضای داخلی و هم بخشی از فضای خارجی از طرح سنتی شده است. پنجره اتاق خواب‌ها نیز بجای پرده با درب چوبی پوشانده می‌شوند که حالتی سنتی و گرم به فضای مدرن ویلا داده است.

در ویلای سنتی ایرانی حفظ حریم خصوصی نکته بسیار مهمی است، در مدل‌هایی که تا کنون مشاهده کردید این موضوع به خوبی نمایان است. ویلاهای سنتی امروزی که با متدهای مدرن ساخته می‌شوند به هیچ عنوان این اصل را فراموش نکرده‌اند. فضاهای عمومی خانه اگر چه باز بوده و ارتباط بین فضاها از طرق مختلف ممکن است، اما به فضاهای خصوصی و حفظ حریم خصوصی افراد داخل ساختمان نیز توجه ویژه‌ای شده است. طوری که هیچکدام تقریبا دید چندانی از فضای خارج به داخل ندارند. فضاهایی مانند استخر و جکوزی یا داخل ساختمان هستند یا در مکانی قرار می‌گیرند که هم در فضای باز باشند و هم از دید پنهان.

نگاهی به دکوراسیون داخلی خانه ویلایی مدرن

در کف سازی این ویلا از متریال سرامیک ۶۰*۶۰ با رنگ سفید استفاده شده است .

استفاده از درختچه های بلند حس باشکوهی را به فضای داخلی بخشیده است .

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه ویلایی از دو رنگ بندی کرم و قهوه ای استفاده شده که نقش رنگ قهوه ای را ۲ متریال لوکس بازی می کنند . یکی از این متریال ها چوب و دیگری سنگ آنتیک است .

میز ناهار خوری ۱۲ نفره برای این مناسب به نظر می رسد .

در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به صورت کامل از متریال MDF استفاده شده است .

همه چیز در طراحی این آشپزخانه ، مدرن و لوکس به نظر می رسد .

استفاده از الگوهای عمودی در گلدان های تزئینی نیز دیده می شود . نور مصنوعی نیز به شکل خطی و تارگت استفاده شده .

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه ویلایی فوق اتاق خواب ها از جایگاه ویژه ای برخوردارند .  کف سازی و بدنه این اتاق خواب با رنگ بندی کرم روشن است و برای مبلمان و پرده از کرم تیره تر استفاده شده است .

این اتاق خواب بزرگ مجهز به مبلمانی برای تماشای تلوزیون نیز هست .

نشمن طبقه اول خانه ویلایی را در تصویر بالا مشاهده می کنید .

وارد یکی دیگر از اتاق خواب ها می شویم که مشخصات طراحی نشان از اتاق خواب نوجوان با جنسیت پسر را می دهد .

استفاده از پرده هایی با حروف و جملات انگلیسی حس پیچیدگی و خاصی را به کاربر منتقل می کند .

ر طراحی دکوراسیون داخلی خانه ویلایی فوق شاهد یک نیز هستیم که به شکل خلاقانه و منحصر به فردی طراحی شده است .

این اتاق خواب به میز تحریر و تلوزیون نیز مجهز شده است .

پرده های مورد استفاده در اتاق خواب کودک ، ساده و مدرن انتخاب شده اند .

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه ویلایی ایجاد یک فضا به نام TV ROOM می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد .

در طراحی این خانه ویلایی ، اتاق خواب نوزاد نیز در نظر گرفته شده و از رنگ صورتی ملایم استفاده شده است .

نورپردازی مخفی در بخش های مختلف اتاق خواب اعمال شده .

اتاق خواب دخترانه با ایده ای دوست داشتنی !

این خانه ویلایی به یک اتاق بسیار بزرگ که عملکردی نزدیک به کمد دیواری اتاق خواب را دارد تجهیز گشته است .

تصویر بالا کمد دیواری یکی از اتاق خواب ها را نشان می دهد .

نمایی از دکوراسیون حمام لوکس خانه ویلایی

دکوراسیون سرویس بهداشتی به سبک مدرن طراحی شده است .

دکمه بازگشت به بالا