اجتماعی

درخواست پلیس بر تخصیص کامل بودجه پلیس در سال ۱۴۰۱

جانشین کمیسر کل نیروی انتظامی بر لزوم بودجه کامل پلیس ۱۴۰۱ تاکید کرد.

سردار قاسم رضایی در گفت وگو با سلام آنلاین وی در خصوص بودجه نیروی انتظامی 1401 نیز گفت: همواره از دولت و مجلس انتظار داریم در تهیه بودجه به جایگاه و تلاش مسئولان انتظامی و امنیتی کشور توجه کنند.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا از بودجه 1401 راضی هستید، گفت: واقعیت این است که محدودیت هایی برای بودجه در کشور وجود دارد و ممکن است همه انتظارات ما را برآورده نکند، اما وقتی بودجه را با این محدودیت ها بررسی می کنیم، می توان گفت: منطقی باش. آنچه ما بر آن تاکید داریم این است که بودجه مصوب به طور کامل تخصیص یافته است.

وی گفت: تاکید می کنیم بودجه مصوب در برنامه سالانه 20 تا 30 و 40 درصد اجرا شود که اجرای برنامه را نامطلوب می کند و در مدیریت مشکل ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بحث بودجه کلان با توجه به موانع به خوبی پیش می رود، ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت و نهادهای ذیربط در حوزه مرزها، شهرها و راه ها به ایمنی و امنیت توجه ویژه شود. مشکلات و اجرای قانون در همه امور. به عنوان مثال در مورد همان تصادف و … اگر مجموعه انتقام در همه زمینه ها تقویت شود این مشکل در سایر دستگاه ها نیز تاثیر خود را نشان می دهد.

پیش از این سردار رضایی در گفت وگو با سلام آنلاین در دی ماه 1395، پیشنهاد افزایش 30 برابری بودجه را مطرح کرده بود و گفته بود که تمام زیرساخت ها از جمله ساختمان ها، جابجایی باید انجام شود. در همین مورد کرونا، در شرایطی که بسیاری از ادارات و سازمان ها با یک سوم، یک سوم، یک دوم و… عمل می کنند. ماموران نیروی انتظامی باید با آمادگی 100 درصدی به وظایف خود عمل کنند و این موارد باید جبران شود. البته آژانس ما انتظاری ندارد، اما خدمات باید جبران شود. پیش بینی ما این است که برای اینکه بودجه به حد معقولی برسد باید 30 برابر شود و انتظار می رود مجلس یازدهم و آینده (سیزدهم) در این زمینه تغییراتی ایجاد کنند.

در روزهای پایانی سال 1400 بود که بودجه 37 میلیون و 587 میلیارد و 793 میلیارد و 931 میلیون ریالی سال 1401 به تصویب اعضای شورای اسلامی رسید و رئیس مجلس در اسفندماه قانون خود را به رئیس جمهور ابلاغ کرد. همون 20 سال. رئیس جمهور حدود 10 روز بعد در نهم فروردین ماه «قانون بودجه 1401 کل کشور» را برای تعیین اولین وضعیت بودجه کشور در قرن جدید توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا