اقتصادی

درآمد ۳۷۷ میلیاردی دولت از تولید و واردات دخانیات

سپرده افراد و شرکت ها برای محصولات دخانی به خزانه دولت در سال گذشته بیش از 51 درصد افزایش یافت و به بیش از 377 میلیارد تن رسید.

به گزارش سلام آنلاین، آمارهای منتشر شده از سپرده های افراد و شرکت ها بابت کالاهای دخانی به خزانه دولت شامل هولوگرام، 10 درصد انحصار واردات و 2 درصد انحصار تولید، توزیع و وصول است که جاده ها نشان می دهد در سال گذشته بیش از 377 مورد بوده است. میلیارد. و 77 میلیون تومان نیز در این بخش در خزانه دولت نگهداری می شود.

این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از سال 1399 معادل 249 میلیارد و 572 میلیون تومان 51.1 درصد افزایش داشته است.

مبلغ واریزی هولوگرام پنج میلیون تومان، انحصار تولید بیش از 245 میلیارد تومان، توزیع بیش از 154 میلیون تومان و بارنامه بیش از 335 میلیون تومان است. البته به دلیل توقف واردات سیگار از سال 1397، انحصار واردات پرداخت نشد.

لازم به ذکر است که موضوع مالیات بر سیگار همواره باعث ایجاد جنجال بین وزارت بهداشت و تولیدکنندگان سیگار بوده است. تولیدکنندگان افزایش ناگهانی قاچاق سیگار را مقصر دانسته‌اند، اما وزارت بهداشت همواره ارتباط بین افزایش قیمت و قاچاق سیگار را رد کرده است و سال گذشته جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات اعلام کردند که ایران کمترین مالیات را بر محصولات تنباکوی او اعمال کرده است.

به طور کلی تا قبل از دی ماه و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده دائمی، ردیف مالیات بر سیگار شامل ماده 73 برنامه ششم می شود که برای شرکت های داخلی 10 درصد و برای شرکت های بین المللی 25 درصد و 2 درصد مالیات 15 درصد است. . هزینه ها انحصار پنبه و تعرفه برای برندهای داخلی و خارجی 250 و 500 هزار تومان بود اما مقرر شد مالیات سیگار در چارچوب قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده تجمیع شود و سالانه پنج درصد به آن اضافه شود.همان مالیات در قانون بودجه 1401. سیگار تجویز می شود.

اما سال گذشته کمیسیون تلفیق مجلس تصویب کرد که از ابتدای سال 1401، 230 توماس در قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با 800 توماس ایرانی برای تولید داخل با برندهای بین المللی و به ازای هر واردات 1500 تن لحاظ شده است. سیگار یک امر ضروری است. موضوعی که با انتقاد و هشدار تولیدکنندگان مبنی بر احتمال افزایش چشمگیر قاچاق همراه شد و در نهایت شورای اسلامی رایزنی کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا