حوادث

خسارت به ۹۲۵۰ خانه در خوی/ زمان احتمالی تصویب وام

بر اساس آخرین آماری که تاکنون جمع آوری شده، در جریان این زمین لرزه 1750 واحد تخریب و 7500 واحد آسیب دیده و نیاز به تعمیر داشته اند.

اکبر نیکزاد در گفت وگو با سلام آنلاین، درباره تخریب ساختمان های آسیب دیده از زلزله 5.9 ریشتری آذربایجان غربی اظهار کرد: چهار روز پیش شروع شد. علاوه بر همکاران ما در بنیاد مسکن آذربایجان غربی، چهار استان دیگر آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان با ماشین آلات و نیروی انسانی در محل حاضر شدند و به کمک زلزله زدگان آمدند.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار صندوق مسکن، در جریان زلزله یک هزار و 750 واحد مسکونی در حال ساخت و 7 هزار و 500 واحد در دست ساخت داشتیم که مجموع خسارت‌ها به 9 هزار و 250 واحد رسید.

وام ممکن است روز یکشنبه تایید شود.

رئیس صندوق مسکن درباره زمان پرداخت برای بازسازی مسکن گفت: آنچه بر عهده ماست بحث آواربرداری و ارائه آمار از میزان خسارت است. ما گزارش های مربوطه را به مقامات دولتی ارائه کرده ایم. فکر می کنم میزان وام و کمک بلاعوض واحدهای زلزله زده خوی یکشنبه هفته آینده در جلسه دولت تصویب شود.

آقای نیکزاد با تایید اقامت زلزله زدگان در ساختمان های عمومی مانند مساجد، مدارس، ورزشگاه ها گفت: موضوع امدادرسانی و اسکان موقت بر عهده هلال احمر و سایر نهادهای امدادی است. ما با این ابزارها برای جمع آوری آمار و حذف زباله ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از ساعت اول وقوع زمین لرزه برخی مناطق دچار آتش سوزی گاز و یا مسدود شدن معابر شده است. اکنون همه شعبه ها وصل شده، راه بازگشایی شده و بین مردم غذا توزیع می شود.

مدیرعامل صندوق مسکن وضعیت خدمات شهری را نیز مطلوب دانست و گفت: با همکاری مردم و کسب و کار بسیاری از مغازه ها مانند نانوایی ها، سوپرمارکت ها و ….

نیکزاد مدت زمان بازسازی واحدهای آسیب دیده بیان کرد: تعمیر واحد روستایی که معمولا یک طبقه است حدود شش ماه به طول انجامید. از این رو با اخذ تسهیلات و وام بلاعوض از متقاضیان، انتظار داریم تا پایان شهریور ماه سال آینده فرآیند نوسازی ساختمان های روستایی به پایان برسد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا