اجتماعی

خروج مراکز پرخطر از تهران؛ یکی از شروط آمادگی در بحران

مدیر اجرایی کمک سازمانهای غیردولتی ایران گفت: “متأسفانه ، اگر به وضعیت تهران توجه نکنیم ، فاصله بین اقدامات آماده سازی تهران برای حل بحران بسیار کند و نه خیلی سریع است.” -مراکز خطرناک در تهران به آنها اجازه می دهد تا بدانند که یکی از این مراکز خطرناک است.

مهندس احمد بختیاری در مصاحبه با سلام آنلاین وی در مورد لزوم حذف مراکز پرخطر از تهران برای آماده سازی بهتر شهر در برابر فاجعه ، گفت: می توان راه حل های مختلفی را برای آماده سازی تهران برای رویدادهای مختلف در نظر گرفت.

وی با تأکید بر اینکه یکی از راهکارها حذف مراکز پرخطر از سطح شهر است ، گفت: در مورد نیاز مراکز پرخطر برای خروج از شهر راهکاری ارائه شده است در طول دهه ها تلاش شده است که پمپ بنزین در حومه شهر وجود داشته باشد ، اما با گذشت زمان و رشد شهر ، همه این موارد به مرکز شهر تبدیل شده است. در واقع ، ساخت و ساز آنقدر نزدیک است که یک ایستگاه سوخت در پنج متری یک ساختمان مسکونی واقع شده است.

مدیرعامل سازمان غیردولتی ایرانی گفت: “ممکن است در صورت بروز بحرانی مانند زلزله شدید در تهران ، مراکز پرخطر این شهر با چالش روبرو شوند ، بنابراین برنامه ریزی هایی در زمینه لزوم تغییر انجام می شود.” “خانه آنها.”

مدیر اجرایی خانه نجات ایران گفت: “ما اغلب شاهد تعاملات یا انباشت خطر در حوادث و بحران ها هستیم و این صدمات زیادی وارد می کند.” این تعامل معمولاً بین مراکز متصل اتفاق می افتد ، بنابراین بهتر است مراکز پرخطر مانند مراکز ذخیره سوخت را در خارج از شهر ترک کنید.

وی گفت: “ترك این مراكز از تهران در حدی در دستور كار است كه بی ضرر باشد و به بحران بیفزاید و راه حلی برای آن نگاشته شده است.”

آقای بختیاری افزود: “برای مدتی موضوع ترک پمپ بنزین ها در شهرهای آزاد نیز مطرح شد که متأسفانه اعمال نشد. با این حال ، پمپ بنزین ها” برخی از فواصل کوتاه از محل زندگی بسته شده است. ”

وی تأکید کرد: “مهمترین نکته این است که فاصله بین اقدام برای آماده سازی تهران برای بحران و فاجعه بسیار کند و با سرعت مناسب نیست.”

باكتری در مورد دلایل عدم جابجایی مراكز پرخطر از منطقه تهران گفت: شهران نیمی از راه را طی می كند. متأسفانه اگر به خروج مراکز پر خطر از تهران توجه نکنیم ، می توانیم بدانیم که کدام یک از این مراکز خطرناک هستند.

وی افزود: “دادگاه ممكن است در جابجایی مراكز پرخطر و حراست مداخله كند زیرا اجرای این مصوبه می تواند جان افراد را نجات دهد”

در پایان ، بختیاری گفت: “متأسفانه این همیشه اتفاق می افتد و ما بعد از وقوع آن تلاش می کنیم.” این اصلا جالب نیست. به نظر من ، اقدامات پیشگیرانه باید در مناطق عزیمت پر خطر در خارج از تهران ، مانند مراکز ذخیره سوخت انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا