اقتصادی

خروج خودروهای لوکس از یک زیان بیمه ای!

با وجود نوسانات شدید قیمت ها در بازار خودرو ، طبق مقررات بیمه شخص ثالث ، تمام اتومبیل ها با هر قیمتی فقط می توانند تا سقف معینی از 220 میلیون دستگاه بیمه شوند. برای امسال و بقیه اینگونه نیست. این هزینه بیش از حد تعیین شده (غیرمعمول یا لوکس) است ، زیرا شرکت بیمه مرکزی با مشاوره از سال آینده قول داده است که همه وسایل نقلیه تا سقف بیمه بازپرداخت شوند.

به گزارش سلام آنلاین ، پیش از تصویب قانون جدید در مورد بیمه شخص ثالث در سال 2016 ، نمایندگان محدودیت خاصی در مورد مسئولیت مجرمان تصادف در جبران خسارت های مالی تعیین نکردند. آسیب دیده اند ، پرداخت کامل امکان پذیر است. با این وجود ، در قانون جدید بیمه اتومبیل شخص ثالث ، براساس معیارها ، قیمت به دو دسته ساده و غیر معمول تقسیم می شود و محدودیتی برای جبران خسارت مالی خودرو تعیین شده است. بنابراین اتومبیل عادی خودرویی است که در ماه مبارک سال سال کمتر از 50٪ خون پاک یک انسان مسلمان داشته باشد و اتومبیل گران قیمت غیر معمول محسوب می شود.

بر این اساس ، امسال رقم 220 میلیون توماس ملاک شناسایی وسیله نقلیه برای جبران خسارت است و خودرویی که به سقف می رسد طبیعی و بالاتر از حد نرمال اعلام می شود. در این حالت ، اگر یک خودروی عادی در سال جاری حداکثر به ارزش 2 میلیون نفر در یک حادثه خسارت مالی دیده باشد ، میزان خسارت ، هر مقدار که باشد ، باید جبران شود که مقصر حادثه است و هیچ محدودیتی برای جبران خسارت ندارد.

اما برای اتومبیل که غیرمعمول است و بیش از 220 میلیون تن هزینه دارد ، با توجه به اینکه طبق گفته قانونگذاران ، این اتومبیل یک اتومبیل لوکس (غیرمعمول) است ، حتی اگر ماشین آسیب دیده و کاملاً آسیب دیده باشد ، گناه این حادثه مسئول فقط 220 میلیون تن. و غرامت بیش از این مبلغ توسط مجرم و در نتیجه توسط شرکت بیمه دریافت نخواهد شد.

امروزه با تغییر قیمت خودرو نسبت به سال 2016 ، نمی توان به این روش پاسخ داد ، زیرا بیشتر اتومبیل های موجود بیش از 220 میلیون نفر است و دارندگان خودرو با وجود پرداخت هزینه تضمین ، نمی توانند از خدمات استفاده کنند. صاحبان خودرو بالاتر از این قیمت متضرر می شوند.

قبلاً بود خسرو جردی – مدیر کل بازرسی فنی بیمه مرکزی ، بیمه عمر – در همین رابطه ، وی به سلام آنلاین گفت كه این قانون توسط مجلس تصویب شده و قابل نقض نیست ، اما تا آنجا كه ممكن است تفسیر شركت بیمه به سود خسارت دیدگان و غرامت انجام شده است و تا آنجا كه ممكن است پرداخت می شود. ؛ اما ایجاد تغییرات اساسی در این زمینه مستلزم اصلاحاتی در قانون در مجلس است. در همین حال ، بیمه گران مرکزی و شرکت های بیمه اصلاحاتی را در این قانون پیشنهاد می کنند و به همین منظور این لایحه از طریق دولت به کنگره ارائه می شود و این یکی از الزامات صنعت بیمه است زیرا برای بیمه گران سخت است. برای محاسبه این روش ، موجب نارضایتی قربانیان می شود که به نفع شرکت بیمه نخواهد بود.

اما بیانیه اخیر مدیر کل بیمه مرکزی سلیمونی حاکی از آن است که روش جبران خودروهای غیرمعمول در سال آینده تغییر خواهد کرد.

وی گفت: شرکت های بیمه مرکزی در تلاشند تا سال آینده تمام خودروها را بازپرداخت کنند تا زمانی که محدودیت بیمه تعیین شود و دیگر بحث اتومبیل های معمولی و غیرمعمول مطرح نشود.

اگرچه مدیرکل بیمه مرکزی جزئیات این تغییر را ارائه نداد ، اظهارات قبلی مدیرکل بررسی فنی بیمه عمر بیمه مرکزی حاکی از آن بود که درخواست بیمه گر مرکزی این بود که با تغییر در این ماده ، قانون ، بیمه ها در قبال خسارات واقعی مسئول هستند ، ماشین آسیب دیده را (بدون در نظر گرفتن ارزان یا لوکس بودن اتومبیل) تا حد تعهدات مالی اجباری و اختیاری محاسبه و پرداخت می کنند. در بیمه نامه حوادث. با این حال ، طبق قانون فعلی ، اگر تعهدات مالی خودرویی که بیمه نامه را نقض می کند ، به عنوان مثال 50 میلیون تن و خودرویی که عادی نیست 30 میلیون تن خسارت ببیند ، شرکت بیمه باید مطابقت داشته باشد این بدان معنی است که فردا ، 10 میلیون نفر می توانند خساراتی را که با فلسفه بیمه مطابقت ندارد جبران کنند ، اما تا زمانی که قانون اصلاح نشود ، می تواند برای همه از جمله شرکت های بیمه اعمال شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا