خدمات پشتیبانی ویندوز 10

هزینه‌های پشتیبانی شبکه و ویندوز 10 در مورد کسب‌وکارهای مختلف، تفاوت قابل‌توجهی برحسب عوامل مختلف دارد. هزینه پشتیبانی شبکه در کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط بستگی به نوع صنعت، مدل کسب‌وکار و تعداد دارایی‌ها دارد؛ همان‌طور که قیمت ویندوز 10 اورجینال در نسخه‌های مختلف، به علت تفاوت در ویژگی‌هایشان متفاوت است.

شرکت خدماتی طرح‌های متنوعی را برای جلب رضایت مشتریان خود در نظر گرفته است. مشتریان می‌توانند طرح موردنظر خود را با توجه به نیازهای کسب‌وکار خود، انتخاب کنند. این طرح‌ها برحسب قابلیت‌های مختلف مانند پشتیبانی سرور مجازی، پشتیبانی مداوم، پایش اطلاعات، پشتیبانی‌های حضوری یا از راه دور و حضور تیم‌های کارشناسی در محل، متفاوت است.

سطح سرویس و پشتیبانی فنی 

سطح پشتیبانی فنی از نگهداری اولیه و عیب‌یابی تا سرویس‌های امنیتی و بهینه‌سازی شبکه‌های پیشرفته متفاوت است. تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه ارتباط مستقیمی با سطح پشتیبانی فنی موردنیاز دارد؛ به‌نحوی‌که سرویس‌های پیشرفته‌تر، تعرفه بیشتری خواهند داشت. 

پشتیبانی حضوری یا از راه دور

بسیاری از ارائه‌کنندگان خدمات IT، گزینه‌های پشتیبانی حضوری و راه دور را به مشتریان خود عرضه می‌کنند. پشتیبانی حضوری شامل حضور کارشناسان در محل شرکت شما جهت حل مسائل شبکه است، درحالی‌که در پشتیبانی از راه دور، مسائل شبکه از راه دور به‌وسیله تلفن یا اینترنت، توسط کارشناسان تشخیص داده شده و برطرف می‌شود.

تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه در حالت پشتیبانی حضوری به دلیل هزینه‌های بازدید حضوری بیشتر است، اما ممکن است این روش در برخی موارد خاص، ضروری باشد. از طرف دیگر، سرویس‌های پشتیبانی از راه دور، برای کسب‌وکارهای کوچک که به پشتیبانی فنی اولیه نیاز دارند، مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. 

مدل‌های قیمت‌گذاری پشتیبانی شبکه 

می‌توان مدل‌های قیمت‌گذاری متفاوتی را برای پشتیبانی شبکه مانند نرخ‌های ساختی، طرح‌های پشتیبانی ساعتی و بسته‌های خدمات مدیریت شده شبکه ارائه کرد. کسب‌وکارها می‌توانند با شناخت هر مدل تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه، مقرون‌به‌صرفه‌ترین رویکرد را مطابق نیازهای خاص خود، شناسایی کنند.

نرخ‌های ساعتی

نرخ‌های ساعتی خدمات پشتیبانی شبکه به عوامل مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی، تخصص و شکل ارائه خدمات به‌صورت مدیریت شده یا داخلی دارد. ممکن است این مدل قیمت‌گذاری برای کسب‌وکارهای کوچک که به حداقل پشتیبانی نیاز دارند، جذاب باشد اما هزینه‌ها در صورت نیاز به پشتیبانی‌های متعدد، به‌سرعت افزایش می‌یابد.

بسته‌های سرویس‌های مدیریت شده پشتیبانی شبکه 

ارائه‌کنندگان سرویس‌های مدیریت شده، قیمت‌گذاری ماهانه ثابت شامل انواع سرویس‌های پشتیبانی را ارائه می‌کنند. این بسته‌ها غالباً شامل ویژگی‌های پشتیبانی استاندارد مانند پایش، نگهداری و بکاپ‌ها هستند.

چگونه مناسب‌ترین تعرفه خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه را انتخاب کنیم؟

برآورد و تخمین هزینه پشتیبانی شبکه، کار دشواری نیست. در تیترهای بالایی هم در مورد آن توضیح دادیم و گفتیم که چه خدماتی در قرارداد پشتیبانی شبکه، انجام می‌گیرد. اما برای انتخاب مناسب‌ترین، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین پکیج، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • تعداد یوزرها و کاربران شرکت 
  • تعداد دستگاه‌ها و تجهیزات اداری متصل به شبکه
  • نرم افزارهایی که نیاز به تامین امنیت و اتصال به شبکه دارند
  • پیچیدگی سخت افزاری و نرم افزاری شبکه
  • تعداد دفعات مراجعه حضوری نیروی شبکه
  • شرایط فیزیکی و امکانات سخت افزاری برای استقرار نیروی مقیم (در صورت نیاز)
  • نحوه دریافت خدمات (به شکل ریموت یا حضوری)

مزایای برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه

چرا باید خدمات پشتیبانی شبکه را برون سپاری کنیم؟ پشتیبانی شبکه های کامپیوتری غیرحضوری و ریموت، چه مزیت‌هایی نسبت به استخدام نیروی مقیم و فیزیکی دارد؟

  • کاهش هزینه بدون افت کیفیت: با برون سپاری خدمات نگهداری سرور و شبکه، هزینه‌های استخدامی را نخواهید داشت. برای شرکت‌هایی که تعداد کارمند کمی دارند، استفاده از پکیج خدمات، بسیار کم‌هزینه‌تر از استخدام نیرو و دادن حقوق و بیمه به او است. علاوه بر آن، کیفیت خدمات دریافتی شبکه شما هم افت نخواهد کرد و حتی می‌توانید خدمات درخواستی‌تان را با ویژگی‌ها و مزیت‌های بیشتری، دریافت کنید.
  • افزایش سرعت رفع مشکلات: نیروی مقیم، تک و تنهاست و ممکن است نتواند تمامی مشکلات را به شکل کامل برطرف کند. در مقابل، شرکت خدماتی تضمین می‌کند که تمامی مشکلات شما را در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی و برطرف کند.
  • افزایش کیفیت سرویس دهی: شما نمی‌توانید از یک نیروی مقیم انتظار داشته باشید که در تمامی مشکلات خبره و باتجربه باشد. اما نیروهای متخصص، چندین پروژه و سیستم مختلف را مدیریت می‌کنند و تجربه و دانش کافی برای انجام خدمات شبکه شما را دارند. چنین نیرویی می‌تواند 0 تا 100 مشکلات شبکه را در کمترین زمان شناسایی و عیب یابی کند.
  • افزایش زمان پاسخ گویی: نیروی استخدامی شبکه، نهایتا بتواند مشکلات شما را در ساعات اداری پشتیبانی و برطرف کند. ارائه خدمات شبانه روزی و 24/7 برای چنین نیرویی، ناممکن است. در مقابل، شرکت خدماتی، شبانه روزی و بی‌وقفه است و در هر ساعتی از شبانه روز که احتمال بروز مشکل شبکه وجود داشته باشد، متخصص شبکه On Call، حضور فعال دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا