حل معمای پیچیده سفر در زمان

حل معمای پیچیده سفر در زمان

همانطور که در فیلم های علمی تخیلی مانند بازگشت به آینده، دانی دارکو و نابودگر می بینید، سفر در زمان مشکلات زیادی را برای قوانین اساسی جهان ایجاد می کند: به گذشته برگردید و مطمئن شوید که والدینتان ملاقات نمی کنند. راهی برای سفر به گذشته این مشکل به «غرابت پدربزرگ» معروف است.

چند سال پیش، جرمین توبار، دانشجوی فیزیک در دانشگاه کوئینزلند در استرالیا، روی «اعداد مربع» کار کرد تا بررسی کند که چگونه زمان بدون افتادن در دام غرابت سفر می‌کند.

توبر گفت: اگر وضعیت سیستم را در یک زمان مشخص بدانید، می توانید تاریخ کل سیستم را بدانید.

با این حال، نظریه نسبیت عام اینشتین وجود یک حلقه زمان یا سفر در زمان را پیش بینی می کند. جایی که یک رویداد می تواند هم گذشته و هم آینده آن باشد.

بیشتر بخوانید:

SUV چینی سایپا چیزی کمتر از هیوندای توسان / عکس

چگونه بفهمیم مودم بی سیم دزدیده شده است / در صورت هک شدن چه باید کرد؟

آنچه محاسبات نشان می دهد این است که فضا-زمان را می توان به تنهایی تنظیم کرد تا از تناقضات جلوگیری شود. به عنوان مثال، تصور کنید یک مسافر زمان برای جلوگیری از شیوع بیماری زود به خانه برگردد، اگر ماموریت موفقیت آمیز باشد، هیچ بیماری وجود نخواهد داشت که مسافر به موقع سفر کند.

کار توبار نشان می دهد که بیماری در این مثال خاص به این صورت به سیر خود ادامه می دهد و تبدیل به یک اپیدمی می شود و تضادها به این ترتیب از بین می روند. در واقع مهم نیست چه زمانی به سفر می روید، این بیماری متوقف نمی شود.

برای غیر ریاضیدانان به راحتی نمی توان درک عمیقی از کار توبار به دست آورد. او به تأثیر فرآیندهای تعیین کننده (بدون هیچ تصادفی) بر تعداد مناطق دلخواه در تداوم فضا-زمان می پردازد و نشان می دهد که چگونه هر دو منحنی زمان (همانطور که انیشتین پیش بینی کرده است) می توانند با قانون مطابقت داشته باشند. اراده آزاد و فیزیک کلاسیک.

فابیو کاستا، فیزیکدان دانشگاه کوئینزلند که بر این تحقیق نظارت دارد، می گوید: «تحقیق در قلب ریاضیات است، اما نتایج از داستان های علمی تخیلی به دست می آید.

در واقع این تحقیق به نظریه سفر در زمان می پردازد به گونه ای که اگرچه سفر در زمان امکان پذیر است، اما مسافران زمان در انجام کاری که می خواهند انجام دهند محدودیت هایی دارند و این محدودیت ها از ایجاد تضادها جلوگیری می کند.

ممکن است روزی به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم در زمان سفر کنیم (استیون هاوکینگ معتقد است این امکان وجود دارد) و اگر این تحقیقات جدید را دنبال کنیم آزاد خواهیم بود هر کاری را که در گذشته انجام داده‌ایم انجام دهیم. گذشته و بر اساس آن هر رویداد تنظیم مجدد می‌شود. خود

کاستا گفت: «تا زمانی که بتوانید سعی کنید در زمان تضاد ایجاد کنید، رویدادها همیشه خود را به گونه‌ای سازماندهی می‌کنند تا از هرگونه ناهماهنگی جلوگیری شود.

گستره وسیع این فرآیندهای ریاضی نشان می دهد که سفر در زمان آزاد به طور معقولی بدون هیچ تناقضی در جهان امکان پذیر است.

58321

دکمه بازگشت به بالا