اجتماعی

حق‌وردی: با افزایش کیفیت مدارس دولتی، رغبت مردم برای ثبت‌نام فرزندانشان بالا می‌رود

یکی از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: باید کارایی و کیفیت آموزش در مدارس دولتی و دولتی را به گونه ای افزایش دهیم که مردم داوطلبانه فرزندان خود را به این مدارس بفرستند.

حسین حقوردی در گفت وگو با سلام آنلاین، بر لزوم توجه به مدارس دولتی و ارتقای کیفی آن تاکید کرد و گفت: برخی از تبعیض و بی عدالتی در آموزش و پرورش صحبت می کنند به عنوان مثال توجه به مدارس غیردولتی. ما نیامدیم که اقدام خاصی با مدارس غیردولتی انجام دهیم که برای مدارس دولتی انجام ندادیم، در عوض خود مدارس دولتی امکانات و درآمدی داشتند که منجر به واقعیت کنکور فعلی شد. اکثر سیستم های مدارس بالاترین رتبه را دارند

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: نظر ما این است که کیفیت آموزش در مدارس دولتی ارتقا یابد تا در امتحانات و کنکور به سطحی با مدارس استثنایی برسند.

نماینده شهریار با توجه به اینکه برخی خانواده ها نمی توانند فرزندان خود را به مدارس استثنایی و غیردولتی بفرستند و این امر می تواند بر باروری آنها تأثیر بگذارد، گفت: البته می دانیم خانواده هایی که قصد تحصیل در مدارس خارج از دولت یا غیرانتفاعی را دارند. استفاده می کنند، اکثرشان یک یا دو فرزند دارند و فکر می کنند که منابع مالی دارند اما فرهنگ اجازه بچه دار شدن را به آنها نمی دهد. به نظر من باروری بیشتر یک موضوع فرهنگی است تا اقتصادی.

حقوردی در پایان تاکید کرد که من موافقم که باید کارایی مدارس دولتی و دولتی را افزایش دهیم و کیفیت آموزش را به گونه ای ارتقا دهیم که مردم با کمال میل فرزندان خود را به آنجا بفرستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا