فرهنگ و هنر

حضور آحاد ملت در تشییع شهدای گمنام، نشانه ای از ثبات اجتماعی است

سلام آنلاین/ کرمان فرمانده کمیسیون مفقودین نیروهای مسلح سلطنتی کامبوج گفت: حضور مردم در مراسم تشییع جنازه یک غریبه نشانه روابط اجتماعی است، یعنی در زمینه های مختلف با هم متحد هستیم. و این حضور نشانه ثبات اجتماعی، مظهر اقتدار و حاکمیت نظام اسلامی است.

سردار سید محمد باقرزاده 15 دی ماه در مراسم تشییع 6 شهید دفاع مقدس در کرمان مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها برای ایشان اتفاق افتاد. وی گفت: «امروز 400 جسد ناشناس در کشور تشییع می شود.» از تشویق مردم در تشییع پیکر شهید، قرارداد جدیدی بسته شده است.

وی افزود: هیچکس نمی تواند بگوید ما شهدا را دوست داریم و مدرسه و خط و اهداف شهدا را دوست نداریم، اما افرادی که با شهدا قرارداد می بندند از شهدا هستند و این توافق این است که «تعبیر دیگر وحدت و پیوندهای اجتماعی بر اساس وجود جمهوری اسلامی ایران».

باقرزاده توافق را از طرف مردمی دانست که در پیروزی، تداوم و بقای انقلاب مشارکت داشتند و زمانی که اندیشه حقوق انقلابی اسلامی از دهان امام خمینی (ره) بیرون آمد، مردم در امام شرکت کردند. بیانگر اندیشه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

فرمانده کمیسیون مفقودین نیروهای مسلح سلطنتی کامبوج گفت: حضور مردم در مراسم تشییع جنازه یک غریبه نشانه روابط اجتماعی است، یعنی در زمینه های مختلف با هم متحد هستیم. و این حضور نشانه ثبات اجتماعی، مظهر اقتدار و حاکمیت نظام اسلامی است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی در مورد امنیت ملی با کسی شوخی نمی کند. مثل شهدا شوخی نمی کنند و وقتی دشمنی دشمن ثابت می شود مردان خدا به جنگ می شتابند و وفاداری خود را نشان می دهند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: جنگ جایی است که حقیقت را می شناسند و میزان وفاداری را مشخص می کنند و در این جنگ ها و شورش ها و اغتشاشات دوباره دوستان و دشمنان خود را می شناسیم.

«امروز میثاق ما تعبیری است به این معنا که تا آخر عمر و همه با هم در مکتب شهادت استوار ایستاده ایم. این نشانه حیات معنوی جامعه و نشان از حمایت جامعه از امامان صالح جامعه است و تیشه شما از دشمنان ائمه جامعه و حضور پرشور شما نشانه تداوم نور عزيز حاج قاسم طلب قدرت و محبوبيت براي نظام مادام العمرش.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه دشمن کنونی قدرت و محبوبیت جمهوری اسلامی را هدف گرفته است، گفت: بحث قدرت نرم یا سخت نیست که برخی از کشورها این قدرت را دارند، بلکه جمهوری اسلامی ایران است. تنها یک قدرت دارد و آن قدرت الهام است. شهدایی مثل حاج قاسم عزیز را به انقلاب ما آوردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا