حریق خوابگاه دانشجویی دخترانه در مرکز تهران

حریق خوابگاه دانشجویی دخترانه در مرکز تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران از نجات 11 نفر در پی وقوع آتش سوزی در خوابگاه دخترانه خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت وگو با سلام آنلاین وی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت 2:09 بامداد امروز یک زن خصوصی به سامانه 125 اعلام شد. این حادثه در خیابان جمالزاده رخ داد

وی تاکید کرد: خودروهای آتش نشانی در مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه 125 به محل حادثه رسیدند. این خوابگاه دارای 6 طبقه و 10 اتاق در هر طبقه است که در هر اتاق 4 دانشجوی دختر اقامت دارند. طبق پیگیری های انجام شده، با وجود خصوصی بودن خوابگاه، مجوزهای لازم برای کسب و کار را دارد.

این آتش سوزی پس از اتصال برق به کولر آبی یکی از اتاق ها به وقوع پیوست. دود وارد راهروها و دیگر اتاق های خوابگاه شد. در این شرایط آتش نشانان وارد عمل شده و به دو تیم تقسیم شده اند که عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در دستور کار قرار دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران گفت: تیمی از آتش نشانان برای جلوگیری از سرایت آتش، 11 دانشجوی حاضر در خوابگاه را نجات دادند و آنها را به محل امن منتقل کردند.

ملکی با اشاره به اینکه وجود درب های دودزا در خوابگاه بسیار مفید و موثر بود، گفت: نصب درب های دودزا از تجمع دود در طبقات دیگر جلوگیری می کرد و شاید اگر این درب ها در خوابگاه تعبیه نمی شد، دود ایجاد می شد گسترش. برو به هر طبقه

وی گفت: پس از ایمن سازی کامل ساختمان، دانشجویان تخلیه شده به خوابگاه بازگشتند و آتش نشانان نیز پس از ایمن سازی محل و بازگشت به ایستگاه، به ماموریت خود پایان دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و ایمنی شهر تهران گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید هستیم، بنابراین لازم است کارکنان خوابگاه ها و مرکز آموزش و پرورش توجه ویژه ای به ایمنی خود داشته باشند. ساختمان.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا