عمومی

جهان سوم، نوید محمدزاده و واقعیت قربانی شده

البته بیشتر انتقادات ناعادلانه و غیرحرفه ای است و محل نمایش و کریستال آن اینستاگرام است. رسانه ها ، خوشبختانه یا بدشانس ، به اکثر مردم این فرصت را می دهند که درباره موضوعاتی برای گسترش نارضایتی یا حمله به پدیده ها ، خصوصیات یا جریاناتی که دوست ندارند اظهارنظر کنند.

البته بازیگران غالباً از هدایای این شبکه اجتماعی استفاده می کنند و غیر معمول نیست که بعضی اوقات تبعات منفی داشته باشد. علاوه بر این که این شبکه ها خاصیت کم کردن فاصله بین انسان ها را دارند ، فرود ستارگان نیز بخشی از عملکرد آنها است. رسانه های اجتماعی گاهی اوقات عاملی برای آشکار کردن حقیقت است بدون اینکه آنها فراموش شوند یا در جامعه منعکس نشوند.

در مصاحبه نوید محمدزاده یک نکته هوشمندانه و هوشمندانه وجود دارد که مشکلات جامعه ما به امروز و دیروز محدود نمی شود. این یک مشکل عمیقاً ریشه دار در یک جامعه است که با انواع محدودیت ها و کاستی ها روبرو می شود و برای مردم ، فیلمسازان ، بازیگران یا منتقدان معمول نیست که تحت تأثیر این شرایط و شکاف ها برای همیشه قرار گیرند. برای آنها ، آنها قضاوت درست نکرده اند یا با واقعیت روبرو نشده اند. تعابیر و تعاریف مختلف. به همین دلیل ، در برنامه های تخصصی ، بسیاری از منتقدین می توانند در کنار هم بنشینند و خطی را برای یک سری کارهای متفاوت و با کیفیت تمیز نسبت به سایر سریال ها در شبکه تئاتر خانگی و ترساندن ناجوانمردانه به مدیر پروژه ترسیم کنند. کمی باورنکردنی است که منتقدان که درباره طعم کم و کیفیت پایین استدلال می کنند ، نمی دانند که “همه” بهتر از “آزاز” هستند. اما جنسیت کارگردان و تهیه کننده “آزاززا” با کارگردان “هوکن” متفاوت است. آیا همه بازدیدکنندگان از این نکات ابر متن برخوردار هستند و توانایی پیدا کردن حقیقت را دارند؟

دنیای سوم جایی است که متخصصان می توانند مخاطبان را گمراه کنند ، اطلاعات را به غلط نشان دهند و واقعیت ها را نادرست نشان دهند. به همین دلیل می توان از بازیگری انتقاد کرد که حداقل در یک دهه گذشته در تئاتر و سینما سرآمد باشد (چه ما او را دوست داریم یا نه و او را دوست داریم) و جوایز محلی و خارجی بسیاری را در نمایش های خود دارد. . چرا تبلیغات می کند؟ این امکان وجود دارد که وی از سؤال آقای H. را دوست نداشته باشد ، اما این اشتباه است که جدا از این واقعیت که دخالت در حریم شخصی فرد است ، سعی در انکار حضور محمدزاد در تبلیغات داشته باشیم (مشکلی که برای بیشتر مردم ما مهم نیست) تبلیغات با افراد مشهور و افراد مشهور در ارتباط است و اغلب افراد مشهور وسیله ای هستند که تبلیغات جذاب تر می شوند. بنابراین حضور جمشید مشایخی در حوزه تبلیغات دلیل بر افت تاریخی وی در صنعت فیلم سازی ایران نیست و نه حضور محمدرضا گلزار ، نوید محمدزاده ، مهدی مهدویکیا. یا هر ستاره دیگری که یک عمل بد و شرور محسوب می شود. بیشتر ما دوست داریم زندگی خود را کوتاه نگه داریم و برای اکثر ما این افتخار است که بگوییم فیلم های ایرانی را تماشا نمی کنیم ، ما فیلم های ایرانی را دوست نداریم ، فوتبال ایران که هیچ چیزی برای تماشای آن ندارد یا آنچه در این مرزها اتفاق می افتد. این ما را کوچک و بی اهمیت می کند. ستارگان خارجی فیلم ، موسیقی و ورزش دارای نقص ، اشتباه و لغزش هستند. در مشاغل آنها بهبود یافته است و همه فیلم ها ، سریال ها یا آهنگ هایی که از آب بیرون می آیند پرفروش نیستند و لزوماً ارزشمند یا ویژه نیستند. اما جهان سوم مکانی است که مردم آن هر آنچه را که متعلق به آنها نیست را ستایش می کنند و از موضع ضعف با آن روبرو می شوند.

اگر نوید محمدزاده یا اصغر فرهادی در ترکیه ، هند ، مصر یا لبنان زندگی می کردند ، ما با افتخار به دنبال فیلم های آنها می توانستیم افتخار کنیم که چنین فیلمسازانی را پیدا می کردیم ، اما اکنون آنها مال ما هستند. و پاداش دادن آنها در جشنواره ها سیاسی است. و دیدن آنها در تبلیغات خجالت آور و شرم آور است.

یادمان نیست که چگونه شهاب حسینی ، بهترین فیلم سینمای ایران ، در بهمن ماه به مسعود کیمیایی حمله کرد. جهان سوم جایی است که محبوب ترین و اخلاق ترین ستارگان به سینماها حمله می کنند. صاحبان سینما در چه کشوری این کار را با بزرگان خود انجام می دهد؟ ما لازم نیست که تحسین کننده شیمیایی باشیم یا مجذوب صاحب حسینی شویم ، کافی است که حقیقت را ببینیم و حقیقت را بدانیم.

در روزهایی که صحبت های نوید محمدزاده از رسانه های اجتماعی پخش می شد ، پیرمردی با خاطره ای از توضیحات فیلم برای مرد نابینا در “Swana” انتقاد کرد و معتقد بود که نمی تواند به مردم کمک کند. نابینا. Swana یک موسسه خصوصی است که به دنبال دسترسی سینما برای نابینایان است. شاید اگر این اتفاق در کشور دیگری رخ دهد ، عواقب دیگری به دنبال خواهد داشت و ممکن است نسبت به داشتن چنین افراد خلاق حسادت کنیم. اما در اینجا برخی از اولین واکنش های ما انتقاد ، نادیده گرفتن یا لغو آن است.

زخمهایی را که می خوریم با توهین یا از بین بردن دیگران درمان می کنیم. به دلایل واضح ، بیشتر ما جایی نیست که لازم باشد. ما مورد سوءاستفاده قرار نمی گیریم و نمی توانیم با روحیه شرم از زیبایی ، نمایش و موفقیت لذت ببریم.

نوید محمدزاده راست می گوید ما در جهان سومی زندگی می کنیم.

5757

دکمه بازگشت به بالا