اجتماعی

جزییات تخلیه یکی از ساختمان‌های بیمارستان حضرت رسول / انتقال بیمارستان فیروزآبادی تا ۲ ماه آتی

معاون بازرسی دانشگاه علوم پزشکی ایران تایید کرد که ارزیابی ما حاکی از آن است که ساختمان سوم بیمارستان حضرت رسول (ص) دارای «اخطار شدید» در دستور کار است. عملیات تخلیه یک ماهه برنامه ریزی شده و ظرف سه ماه تکمیل می شود. بنابراین عملیات تخلیه هنوز آغاز نشده است.

دکتر نادر توکلی در گفت وگو با سلام آنلاین وی در خصوص عملیات تخلیه یکی از ساختمان های بیمارستان حضرت رسول (ص) گفت: تخلیه به معنای تخلیه فوری نیست. در بیمارستان حضرت رسول چهار ساختمان به هم پیوسته داریم. سه ساختمان دارای کاربری فعال پزشکی و یک ساختمان فاقد کاربری پزشکی و اداری می باشد. در حال حاضر ارزیابی ما نشان می دهد که ساختمان 3 یک هشدار جدی دارد که منجر به تخلیه ساختمان 3 شده است.

وی افزود: هدف از تخلیه ساختمان 3 بیمارستان، قرار دادن آن در جایی خارج از بیمارستان است. حدود 180 تخت بیمارستان حضرت رسول در این ساختمان ویژه خدمات و آپشن های ویژه (غیر اورژانس) قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر چهار ساختمان بیمارستان حضرت رسول (ص) از نظر ایمنی غیر سازه ای مورد بازرسی قرار گرفت. امکانات اصلاح شده است. در بحث ایمنی سازه ای ساختمان ها، مورد اول و دوم نسبتاً ایمن هستند.

وی با توجه به استقرار تیم تخلیه ساختمان سوم بیمارستان حضرت رسول (ص) دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این واحد دارای 5 رئیس بخش، واحد حفاظت و مدیریت بیمارستان و … است. بیمارستان. عملیات تخلیه یک ماه برنامه ریزی شده است و سه ماه دیگر انجام می شود، بنابراین عملیات تخلیه هنوز آغاز نشده است. این کار سختی است. البته برخی از قسمت های ساختمان 3 در ساختمان 1 و 2 قرار دارند، اما قسمت های دیگر باید در بیمارستان های دیگر قرار گیرد که در حال رایزنی با بیمارستان هایی با ضریب اشغال کمتر هستیم.

توکلی افزود: تمامی خدمات اورژانس، جراحات، جراحات و احیای تنفسی و قلبی ریوی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) همچنان در حال پذیرش است و تمامی خدمات ساختمان‌های اول و دوم به صورت ثابت باقی مانده است. ترجیح ما برای بیمارستان های جایگزین در منطقه غرب است، بنابراین مشکلی برای ارجاع بیمار نداریم.

وی گفت: یک ماه با هدف برنامه ریزی روند تخلیه از اوایل تیرماه آغاز می شود و سپس روند تخلیه در تابستان انجام می شود. بعد از تخلیه ساختمان 3 برچیده و بازسازی می شود که واقعاً به بودجه خارج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایران نیاز داریم. دستور کار بعدی ما مکان یابی و تخلیه ساختمان 4 است، هرچند که تخلیه به شدت ساختمان 3 نیست.

اشاره کرد برنامه بلند مدت بیمارستان حضرت رسول (ص) 7 بیمارستان جایگزینوی گفت: بعد از بیمارستان، می توانیم سال ها قبل جایگزینی بیمارستان را در نظر بگیریم. بیمارستان حضرت رسول (ص) هدیه است و از آنجایی که هدف ارائه خدمات درمانی در این مکان در آینده است، بازسازی و جانمایی آن نوعی درمان خواهد بود.

وی درباره سایر مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران که امکان تخلیه و مکان یابی آنها وجود دارد، توضیح داد: ما به چنین موضوع فوری و مهمی فکر نمی کنیم، اما بیمارستان دیگری داریم و دیگری ناپایدار است. اکثر مراکز درمانی ما در حال حاضر در حال استفاده هستند، به همین دلیل است که باید به جای تعمیر و بازسازی در طول زمان به فکر بیمارستان باشیم. از این نظر جایگزینی بیمارستان فیروزآبادی در حال مشاهده است و در حال انتقال آن به بیمارستان جدید 320 تختخوابی هستیم که تا دو ماه آینده ساخته و تجهیز می شود.

وی افزود: بیمارستان فیروزآبادی 200 تختخوابی داشت، اما بیمارستان جایگزین جدید که به زودی وارد مدار می شود، 320 تخت اضافه می کند و این تعداد قطعا پاسخگوی نیاز داخلی خواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: پس از تخلیه؛ بیمارستان فیروزآبادی تخریب می شود و انشالله با احداث ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی در آنجا شروع به کار خواهد کرد تا خدمات بیشتر و بهتری در منطقه ارائه شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا