اقتصادی

ثروتمندترین میلیاردرهای زیر ۳۰ سال جهان چه‌کسانی هستند؟

گری وانگ، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل فناوری تبادل ارز دیجیتال FTX مستقر در باهاما، طبق گزارش فوربس تا سال 2022 به عنوان ثروتمندترین میلیاردر جهان شناخته شد. زیر 30 سال در جهان با دارایی خالص 5.9 میلیارد دلار.

امسال فهرست قیمت سهام و نرخ ارز از 11 مارس برای محاسبه ثروت شخصی ثروتمندترین افراد جهان و معرفی 12 میلیاردر زیر 30 سال با دارایی خالص 25.8 میلیارد دلار است. هفت نفر خودساخته هستند، چهار نفر از دانشگاه انصراف داده اند و یک نفر نوجوان است.

فوربس در گزارش سالانه خود اعلام کرد: کوین دیوید لمان 19 ساله برای دومین سال متوالی با ثروت 2.4 میلیارد دلاری جوانترین میلیاردر جهان است.

تنها نوجوان موجود در این فهرست 50 درصد از سهام زنجیره دارویی آلمان را از پدرش که سرمایه‌گذار عمده در این تجارت بود به ارث برد، اما در فعالیت‌های روزانه‌اش سهیم نبود.

مجله فوربس روز چهارشنبه ایلان ماسک را به عنوان بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تسلا الکتریک، ثروتمندترین مرد جهان با دارایی خالص 219 میلیارد دلار معرفی کرد.

شاخص میلیاردر بلومبرگ همچنین ماسک را با ثروت خالص 273.5 میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین مرد جهان تا پایان سال 2021 معرفی کرد. ماسک پس از اینکه روز دوشنبه به عنوان بزرگترین سهامدار در پلتفرم میکروبلاگینگ ظاهر شد، این هفته به هیئت مدیره توییتر معرفی شد.

بحران روسیه و اوکراین، همه‌گیری کووید-19 و بازارهای سهام بی‌ثبات بر ثروت مشترک ثروتمندترین افراد جهان تأثیر گذاشته است. این رقم در سال گذشته با 3 درصد کاهش به 12.7 تریلیون دلار رسید که نسبت به رکورد 13.1 تریلیون دلاری در سال 2021 کاهش یافت.

۲۶۶۸ میلیاردر در جهان وجود دارد که کمتر از ۲۷۵۵ میلیاردر در سال گذشته است. مجله فوربس می گوید فهرست 12 نفری زیر 30 سال کمتر از 0.5 درصد از میلیاردرهای جهان را نشان می دهد.

مجله فوربس گفت: «به طور کلی، امسال سال متفاوتی برای نخبگان زیر 30 سال است.

در حالی که امسال دو میلیاردر زیر 30 سال بیشتر از سال 2021 وجود دارد، این گروه در مجموع 3.7 میلیارد دلار کمتر از سال گذشته است که عمدتاً به دلیل نوسانات بازارهای سهام و خروج سم بنکمن-فرید (هم بنیانگذار FTX) است. به عنوان یک گروه.

گوستاو ماگنار ویزو، 28 ساله، وارث یک مزرعه ماهیگیری نروژی به ارزش 4.5 میلیارد دلار است که در فهرست زیر 30 سال رتبه دوم و لمان سوم است.

رتبه چهارم با 2 میلیارد دلار دارایی، رایان برسلو 27 ساله است که دانشگاه استنفورد را ترک کرد و برنامه پرداخت بولت را آغاز کرد. آستین راسل، 27 ساله، بنیانگذار و مدیرعامل Luminar Automotive Sensor Technologies، با دارایی خالص 1.6 میلیارد دلار، پنج نفر برتر را تکمیل کرد.

تنها دو زن در لیست امسال حضور دارند. خواهران نروژی الکساندرا و کاترینا اندرسن با ثروت شخصی 1.3 میلیارد دلاری به ترتیب نهم و دهم هستند.

12 ثروتمندترین افراد زیر 30 سال جهان و دارایی خالص آنها به شرح زیر است:

1. گری وانگ: 5.9 میلیارد دلار

2. گوستاو ماگنار ویتزو: 4.5 میلیارد دلار

3. کوین دیوید لمان: 2.4 میلیارد دلار

4. رایان برسلو: 2 میلیارد دلار

5. آستین راسل: 1.6 میلیارد دلار

6. پدرو فرانسکی: 1.5 میلیارد دلار

7. وانگ زلونگ: 1.5 میلیارد دلار

8. هنریک دوبوآ: 1.5 میلیارد دلار

9. الکساندرا اندرسون: 1.3 میلیارد دلار

10. کاترینا اندرسون: 1.3 میلیارد دلار

14. استنلی تانگ: 1.2 میلیارد دلار

112. اندی فانگ: 1.1 میلیارد دلار

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا