علمی و پزشکی

تویوتا ارزان‌ترین سوخت جهان را جایگزین بنزین می‌کند! / عکس

راه حل های جایگزین تویوتا برای رعایت مقررات سختگیرانه زیست محیطی و حذف سوخت های فسیلی چیست؟

نمونه اولیه موتور احتراق داخلی هیدروژن (“ICE”) کرولا کراس H2 است. این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ استفاده شده در کرولا GR و یاریس GR استفاده می کند و سوخت هیدروژنی با سوخت های فسیلی جایگزین شده است.

فرآیند تبدیل سوخت های فسیلی به هیدروژن چگونه است؟

این مخازن سوخت باید زره پوش و ضخیم باشند و قادر به حمل هیدروژن بسیار قابل اشتعال باشند. تویوتا این باک را از خودروی برقی Mirai قرض گرفته است.

موتور خودرو دارای یک سوپاپ گاز قوی تر، میله های اتصال قوی تر و سیستم تزریق سوخت است که برای گاز طراحی شده است. کراس H2 مانند کرولا معمولی می تواند تا 5 سرنشین را حمل کند و دارای صندوق عقب است.

آیا بازی بزرگ تویوتا نتیجه خواهد داد؟

به یاد داشته باشید که هیدروژن یکی از ارزان ترین و در دسترس ترین عناصر در کل جهان است. یکی از مزایایی که خودروهای هیدروژنی نسبت به خودروهای برقی دارند این است که مسافت های طولانی تری را طی می کنند و زمان کمتری برای سوخت گیری می گیرند. به عنوان مثال، یاریس H2 تنها 90 ثانیه طول می کشد تا سوخت گیری کند. همچنین در این خودروی هیدروژنی شاهد کاهش چشمگیر استفاده از عناصری مانند لیتیوم و نیکل هستیم. اگر خودروهای برقی نیاز فوری به لیتیوم در باتری های خود دارند. کرولا کراس H2 در حال حاضر در حال ارزیابی و آزمایش در دنیای واقعی است و تست زمستانی آن به زودی در شمال ژاپن آغاز خواهد شد.

در “آیا بازی بزرگ تویوتا پرداخت می شود؟” درباره برنامه های جاه طلبانه تویوتا بیشتر بدانید.

برای مشاهده لیست قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست مراجعه کنید قیمت خودرو طبق اطلاعات آنلاین.

5858

دکمه بازگشت به بالا