اجتماعی

تولید بیش از ۲۰۰ میلیون اصله نهال در بخش دولتی و خصوصی

مدیر مرکز جنگل های شمال سازمان منابع طبیعی و منابع آب کشور گفت: با توجه به طرح یک میلیاردی درختکاری، سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی و دولتی بر اساس آمار رسمی سازمان جنگل ها و منابع طبیعی است. شمال سازمان منابع و منابع آب تا به امروز 233 میلیون اصله نهال در بخش ما و بخش خصوصی تولید شده است.

به گزارش سلام آنلاین. به گفته مدیرعامل مرکز جنگل های شمال سازمان مدیریت منابع طبیعی و منابع آب کشور، مقدمات اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت از 20 آذرماه امسال در کشور آغاز شد و 233 میلیون اصله نهال به صورت عمومی تولید شد. و بخش خصوصی.

بیشتر بخوانید:

کاشت 20 میلیون نهال در اولین ماه اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال

سید هاشم موسوی نژاد درباره اقدامات انجام شده برای اجرای طرح سراسری کاشت یک میلیارد اصله درخت سلام آنلاین وی گفت: «چند سال پیش فقط بحث زیرساخت ها، تجهیزات و امکانات نهالستان را برای آماده سازی برای تولید نهال برای کاشت در سال جاری پیگیری کردیم.» از جنگل شمال، مرکز منابع طبیعی کشور است. و سازمان مدیریت منابع آب، یک سوم نهال ها را تامین می کند.

وی افزود: طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال یک سرمایه گذاری مشترک بین بخش خصوصی و دولتی است. بر اساس آمار رسمی مرکز جنگل‌های شمال سازمان مدیریت منابع طبیعی و منابع آب کشور، علیرغم آمار یک میلیارد طرح کشت ملی، 233 میلیون اصله نهال در بخش ما و بخش خصوصی تولید شده است. همه روزه به دلیل بازدید همکاران از مناطق مختلف اجرای طرح پیدا شد.

رئیس مرکز جنگل های شمال سازمان منابع آب کشور گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد نهالستان های کشور از 110 میلیون نهالستان به 118 میلیون نهال رسیده است.بخش دولتی از 75 نهالستان به 202 نهالستان رسیده است. مهد کودک ها بنابراین ما اکنون 134 نهالستان جنگلی، 44 نهالستان بیابانی و 24 نهالستان علفزار داریم. نهالستان علفزار که بخشی از ایستگاه تولید بذر است، نهال هایی از نوع مورد نیاز طرح میلیاردی تولید می کند و به این ترتیب 118 میلیون نهال تولید شده است، اما به احتمال زیاد در سال های آینده این رقم سه برابر می شود، این یعنی یک برنامه. کاشت یک میلیارد درخت نیز باعث افزایش ظرفیت خواهد شد.

موسوی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: در مناطق مختلف با توجه به فاصله کاشت، سطح زیر کشت افزایش و کاهش می یابد. استاندارد ما برای متوسط ​​کشور بر اساس مطالعه 2.5 میلیون هکتار در مجموع 4 سال است، یعنی 625 هزار هکتار در سال، اما با توجه به تنوع پذیرایی در مناطق مختلف 1.7 هزار هکتار، عدد قابل دستیابی است.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا