تعریف‌ حسین محجوب از بازیگری

حسین محجوب معتقد است که همه یک شخصیت هستند و در زندگی نقش دارند، اما نکته اینجاست که برخی این بازی را می شناسند و برخی احمق.

حسین محجوب تعریف اجرا

به گزارش سلام آنلاین، حسین محجوب که فردا ۱۹ مردادماه ۷۶ ساله می شود، بازی در تئاتر و سینما را با بهرام بیضایی آغاز کرده است. او در طول بیش از نیم قرن فعالیت هنری خود در بسیاری از فیلم ها، تئاترها و درام ها ایفای نقش کرد و نقش های گسترده ای از «رگبار» و «مادیان» و «رنگ خدا» تا «دلیران تنگستان» و «زمانه» ایفا کرد “سرزمین مادری” برای او خاطره ای به جا گذاشت.

وی برنده جشنواره های سینمای فجر و خانه سینما و برنده دو جایزه بین المللی علاوه بر بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی چندین فیلم مستند و فیلم را نیز در کارنامه خود دارد.

محجوب درباره هنر فیلم می گوید: «فیلم مانند هر هنر دیگری راهی برای بیان موضوع به مخاطب است. در حالی که داشتن سرگرمی و جذابیت در سینما ضروری است، کار می تواند حاوی ایده و پیام نیز باشد.

وی در یکی از گفتگوهایی که با مجموعه تاریخ شفاهی موزه فیلم داشت، با بیان اینکه «هنر به خودی خود بی معنا و بی اهمیت است»، گفت: «هنر وسیله ای برای رسیدن به هدف است، اوج رشد انسان. و ما را به سمت تفکر، نوع تماشا و غیره می برد، آن را به سطح دیگری می برد. در مسیر زندگی، بدون عنصر صداقت در کارها، نمی توانستم با آن ارتباط برقرار کنم. این چند بار برای من اتفاق افتاده است و آسیب را دیدم و احساس کردم به من دروغ می گویند و واقعا برایم ناراحت کننده بود.

او درباره شروع کارش می گوید: اولین فیلمی که بازی کردم «رگبار» ساخته بهرام بیضایی بود که در آن نقش یک شخصیت کوچک را بازی کردم. فیلم خط داستانی سنگین و خوبی دارد و نیازی به گفت و گو با بیدایی احساس نمی کنم. به نظر من این فیلم یکی از بهترین کارهای بهرام بیضایی است. بیضایی با بازیگرانش صادقانه و حرفه ای رفتار می کرد و رقابت خاصی وجود نداشت.

محجوب ادامه داد: پس از آن در «دلیران تنگستان» نیز با مرحوم شهنواز همکاری داشتم. این سریال در جستجو و فرار فیلمبرداری شد. شهنواز مردی ساده و صمیمی بود و چون زمین شمال تلویزیون متعلق به پدرش بود که آن را به او داده بود، کمبود مالی نداشت. در این سریال 500 سرباز همیشه در صحنه فیلم حضور داشتند و او با سکوت کامل و ریتم آرام کار را اجرا کرد. در آن سریال رابطه دوستانه ای بین من و آقای فخیمی برقرار شد که در ادامه این رابطه برقرار شد.

وی گفت: نتیجه گیری من این است که همه یک شخصیت هستند و در زندگی نقش دارند. برخی از این بازی آگاه هستند و برخی نه. افراد در طول زندگی خود نقش های متفاوتی را ایفا می کنند و گاهی اوقات از این تفاوت ها آگاه نیستند. به نظر من دانش برای بازیگری در همه زمینه ها لازم و ضروری است زیرا دانش در زمینه های مختلف را شامل می شود. مردم منبع الهام من هستند و از آنها می آموزم. هر چه داریم از مردم می آید و من رفتارها و اعمال آنها را دنبال می کنم و از آنها در بازیگری استفاده می کنم. باید خوب ببینیم و به عمق اجرا نفوذ کنیم تا بتوانیم بهترین کارمان را انجام دهیم. من معتقدم ما باید چیزی را به افرادی با مشخصات ارزشمند بدهیم و مردم را یک قدم جلوتر ببریم.

«شاید یک روز»، «ریحانا»، «پرده آخر»، «15 آهنگ دارم»، «باران»، «مراسم عشق برای کشتن»، «سلیمان مرد»، «با دیگران»، «ساکن در طبقه وسط» و «رویای آب» بخشی از کارنامه سینمایی این بازیگر است.

محجوب همچنین در فیلم های «سمک عیار»، «سلطان و شعبان»، «کوچک جنگلی»، «صاحبدلان»، «بچه های بهشت»، «در راه زاینده رود»، «آمارت فرنگی» و «سر زمین مداری» بازی کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا