علمی و پزشکیتازه های کسب و کار

ترفندهای خوردنی برای تقویت سلامت ذهن و روح

 

  1. 1. چای سبز بنوشید

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان های قوی، به ویژه پلی فنول ها است. این ها می توانند به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد در سلول های مغز کمک کنند.یک مطالعه اولیه که در سال 2017 در مجله تغذیه، سلامت و پیری منتشر شد، از استفاده از عصاره چای سبز بدون کافئین به عنوان یک مکمل احتمالی که ممکن است به افزایش ظرفیت حافظه زنان بین 50 تا 63 سال کمک کند، حمایت کرد.

این مطالعه همچنین بیان کرد که چای سبز ممکن است دارای مزایای بالقوه شیمی درمانی و بهبود عملکرد شناختی در افراد مسن باشد. افزایش میل بانوان

  1. 2. مکمل های گیاهی را در نظر بگیرید

چندین مکمل گیاهی با بهبود حافظه مرتبط هستند. در زیر لیستی از ترکیبات گیاهی وجود دارد که گزارش شده است در صورت وجود مکمل در مقدار معقول، حافظه شما را بهبود می بخشد:

  • جینکو (جینکو بیلوبا)
  • جینسینگ آمریکایی
  • باکوپا
  • رزماری
  • انگور فرنگی هندی
  • براهمی
  • آشواگاندا

توجه داشته باشید:

برخی از مکمل های غذایی توسط FDA به دلیل ادعاهای عجیب و غریب، رعایت نکردن شیوه های تولید خوب و پنهان کردن اطلاعات مربوط به عوارض جانبی رد شده اند. همیشه قبل از مصرف، برچسب مکمل غذایی را برای تایید FDA بررسی کنید.

داروهای گیاهی و بدون نسخه می توانند تداخل دارویی جدی با رژیم دارویی شما داشته باشند. قبل از افزودن هر گونه مکمل گیاهی به برنامه روزانه خود با پزشک خود مشورت کنید.

  1. 3. سطح ویتامین D را بررسی کنید

سطح ویتامین D نقش حیاتی در عملکرد شناختی دارد،مطالعه ای که بر روی 318 فرد مسن به مدت 5 سال انجام شد، نشان داد که افرادی که سطح ویتامین D در خونشان کمتر از 20 نانوگرم در میلی لیتر بود، سریعتر از افراد دارای سطوح طبیعی ویتامین D، حافظه و سایر توانایی های شناختی خود را از دست دادند.

کمبود ویتامین D بسیار شایع است، به خصوص در آب و هوای سردتر و در افرادی که پوست تیره‌تری دارند. با پزشک خود در مورد انجام آزمایش خون صحبت کنید تا متوجه شوید که آیا به مکمل ویتامین D نیاز دارید یا خیر.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

فراموشی یا از دست دادن حافظه کوتاه مدت را ساده نگیرید. در واقع، اگر از دست دادن حافظه در فعالیت های روزانه شما اختلال ایجاد می کند یا بر سطح ایمنی شما تأثیر می گذارد، باید به پزشک مراجعه کنید.دلیل از دست دادن حافظه می تواند انواع بیماری ها و شرایط باشد و بدون درمان، وضعیت ممکن است بدتر شود. از این رو، بهتر است برای تشخیص و درمان مناسب با یک متخصص مشورت کنید.

جمع بندی پایانی

حافظه اغلب با افزایش سن دچار کاهش طبیعی می شود. علاوه بر این، مسائلی مانند زوال عقل، ضربه مغزی و استرس مداوم می‌توانند عملکرد حافظه شما را تا حد زیادی مختل کنند. در حالی که سن، بیماری، و آسیب از عوامل آشکاری در ضعف حافظه هستند، برای جوانان سالم نیز طبیعی است که گاه به گاه دچار اختلالات حافظه شوند. درمان از دست دادن حافظه به علت آن بستگی دارد. در برخی موارد، ممکن است با درمان قابل برگشت باشد. عمل فتق ناف بزرگسالان

دکمه بازگشت به بالا