بین الملل

تحولات غیرمنتظره در پرونده تبادل اسرا/ ارائه تسهیلات و چشم‌پوشی‌های ریشه‌ای از جانب تل‌آویو

در مصاحبه اختصاصی با روزنامه منطقه ای ریاض ، برخی منابع ارشد مصری فاش کردند که قاهره پیام هایی “غیرمنتظره و بی سابقه” از اسرائیل دریافت کرده است تا مجدداً قرارداد مبادله زندانیان با ماهی حماس را باز کند. برای برخی اختلاف نظرها در برخی از نکات مهم قرارداد.

به گزارش سلام آنلاین ، این منابع تأکید کردند که چند روز پیش ، برخی از مقامات اسرائیلی به طور میانگین به واسطه مصری تلفنی اعلام کردند که به طور کلی امکان یک نشست ویژه برای بحث در مورد پرونده مبادله و شرایط نهایی تعیین شده توسط مبارزه وجود دارد. فلسطین. تحت رهبری حماس آیا پرونده در اسرع وقت بسته می شود؟

این منبع افزود: “تل آویو به قاهره اعلام کرد که زمان اعزام نیروهای اسرائیلی و اجساد آنها توسط غزه از جنگ 2018 با حماس برای آغاز مراحل نهایی است.”

منابع مصری می گویند قاهره از موضع جدید اسرائیل شگفت زده شده است ، به ویژه اینکه تل آویو موانع و شرایط طولانی و پیچیده ای را برای جلوگیری از دستیابی به توافق و یا حتی زمینه مشترک برای مذاکرات جدی تعیین کرده است. تماس و ملاقات برای اطلاع از وضعیت فلسطین و قرار دادن آنها روی میز مذاکره.

منابع ذکر شده همچنان به تغییر فوری اسرائیل در صورت انتقال اسرا به تکامل غزه و کرانه باختری و احتمال افزایش آنها در هر زمان و همچنین تحولات اخیر با فرار ادامه می دهند. فرار از شش زندانی از زندان و بازداشت مجدد آنها پس از پیش بینی چند روز جستجو و پیش بینی: اگر اسرائیل به تعهد خود وفادار بود و موانع جدیدی ایجاد نمی کرد ، توافق تغییر می کرد. در اسرع وقت در چند ماه آینده تصمیم گیری می شود ، به ویژه اگر شرایط تعیین شده توسط مقاومت روشن باشد ، آنها به تعداد اسرای فلسطینی آزاد شده از زندان های اسرائیل و نام هایی که وی خواستار کاهش محاصره در نوار غزه و همچنین وضعیت قدس و کرانه باختری شد مربوط می شود. به

پیشتر روزنامه فلسطینی علیام گزارش داده بود که دولت اشغالگر در ازای لغو محاصره و محدودیت ها از شرایط بسته شدن چهار زندانی تحت حماس خود کناره گیری کرده است. در حمله اخیر به نوار غزه حمله کنید و اجازه دهید برای بازسازی

در روزهای اخیر ، ما شاهد گسترش و تشدید محدودیت های اسرائیل بر غزه بودیم ، از همه مهمتر صدور مجوز برای واردات مصالح ساختمانی و سایر اقلام تحت اشغال رژیم. به گفته وی ، با عدم اجازه انتقال به غزه ، این منطقه در شش روز گذشته

العیام افزود: “اخیراً با میانجیگری به فلسطینی ها اطلاع داده شده است که رژیم از این شرط که مانعی برای ایجاد امنیت در نوار غزه است چشم پوشی کرده است.”

ظاهر جبارین ، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس ، امروز (دوشنبه) گفت: “برای موفقیت توافق تبادل زندانیان بین دو طرف ، توپ در زمین اسرائیل است.”

وی گفت: “حماس نقشه راه واضحی را برای توافق مبادله زندانیان در اختیار تسهیل کننده قرار داد و اکنون توپ در زمین رژیم حاکم ، به ویژه محکومین است.” از لیست.

یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس افزود: “اسرائیل بارها تلاش کرده است که رویدادهای جاری در غزه و روند بازسازی را به پرونده اسیران جنگی مرتبط کند ، اما حماس و رهبران آن نه گفتند. دو موضوع را به هم وصل کنید.” “آنها این طرح را شکست دادند.

در مصاحبه با العلین العکبریه ، برخی منابع پیشرفت روزهای اخیر در مورد مبادله زندانیان را گزارش کرده اند.

منبعی که می خواهد نامش فاش نشود گفت: در حال حاضر ، توافق بر سر اصل تبادل زندانیان بر اساس میانجیگری است و این توافق حداقل در دو مرحله اجرا می شود. فلسطینی ها در زندان های اسرائیل با مجازات های سخت روبرو خواهند شد.

این منبع افزود: “نقطه شروع این است که اسرائیل شواهدی را به دست آورد که نشان می دهد دو یا چند نفر از چهار اسرائیلی که از سال 2014 توسط حماس اسیر شده اند هنوز زنده هستند.” نقطه شروع اسرائیل آزادی زندانیان بیمار و زنان و زندانیانی است که طی توافقنامه Gilad Salit در سال 2011 آزاد شدند ، که رژیم آنها را دوباره بازداشت کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا