علمی و پزشکی

تحسین‌برانگیزترین خودروی چینی با فناوری خودروسازان بزرگ /عکس

امیر مسعود عابدینمانند بسیاری از خودروهای الکتریکی جدید عرضه شده در چین، لینک اند کو Z10 نوید ارائه فناوری های جدید، برد جذاب و عملکرد عالی را می دهد.

تحسین برانگیزترین خودروی چینی با تکنولوژی خودروسازان بزرگ / عکس

Z10 کمی بزرگتر از تسلا مدل S است و دارای ابعاد 5028 میلی متر (197.9 اینچ) عرض، 1966 میلی متر (77.4 اینچ) و 1468 میلی متر (57.7 اینچ) ارتفاع و فاصله بین دو محور 3005 میلی متر (118.3 اینچ) است. این خودرو بر روی پلت فرم SEA که توسط خودروسازانی مانند لوتوس، اسمارت، زوکر و ولوو استفاده می شود، توسعه یافته است. ساختار این خودروی الکتریکی بیشتر از فولاد و آلومینیوم با مقاومت بالا ساخته شده است.

تحسین برانگیزترین خودروی چینی با تکنولوژی خودروسازان بزرگ / عکس

لینک اند کو هنوز میزان برق دریافتی و بسته باتری این خودرو را اعلام نکرده است. تنها چیزی که می دانیم این است که Z10 می تواند تنها در 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و بیش از 800 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. این خودرو همچنین از شارژ سریع پشتیبانی می کند، به این معنی که 573 کیلومتر را می توان تنها در 15 دقیقه شارژ کرد.

تحسین برانگیزترین خودروی چینی با تکنولوژی خودروسازان بزرگ / عکس

از نظر ظاهری، Z10 خودروی جذابی است. این مدل از فلسفه طراحی مشابه سایر مدل های Link & Co استفاده می کند، از جمله چراغ های جلویی که شبیه پرندگان وحشی هستند. چراغ‌های عقب تقریباً مشابه 07 EM-P، سدان هیبریدی پلاگین جدید این برند هستند.

تحسین برانگیزترین خودروی چینی با تکنولوژی خودروسازان بزرگ / عکس

در داخل کابین Link & Co Z10 یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 15.4 اینچی، یک صفحه کیلومتر شمار باریک و یک نمایشگر سر قرار دارد. دارای حداقل امکانات است و تقریباً هیچ دکمه یا دریچه گاز ندارد، به جز دکمه های روی در و فرمان. همه نسخه‌ها دارای حسگرهای لیدار برای کمک به سیستم‌های خودران هستند، اگرچه سیستم‌های خودران احتمالاً بسته به کشور متفاوت هستند.

جزئیات قیمت Z10 هنوز اعلام نشده است، اما قیمت احتمالی آن باید از 27600 دلار (معادل یک میلیارد و 630 میلیون تومان) در چین شروع شود.

منبع: کارکوپ

54322

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا