اقتصادی

تجدیدنظر در قیمت‌ خودروهای مونتاژی

سخنگوی شورای مسابقه از تعدیل قیمت خودروی مونتاژ شده خبر داد.

به گزارش سلام آنلاین، اسماعیل شجاعی، محاسبات شورای رقابت در خصوص خودروهای نصب شده مربوط به صورت‌های مالی سال گذشته بوده و تایید می‌کند که شرکت‌های خودروسازی صورت‌های مالی شش ماهه اول سال 1401 خود را به سازمان‌های حمایتی تحویل داده‌اند و در هفته گذشته محاسبات انجام شده است. ، نتایج اظهارنامه بر اساس این صورت های مالی است.
وی با تاکید بر اینکه محاسبات جدیدی انجام می شود، گفت: البته من اعلام کرده ام که تا سه ماه آینده محاسبات جدید انجام می شود، اما رئیس به من گفت که ممکن است این اتفاق بیفتد، خیلی زودتر. البته شورا بررسی نمی کند اما بر اساس صورت های مالی محاسبه جدیدی ارائه خواهیم کرد.

سخنگوی شورای رقابت با اشاره به راهنمای قیمت بهمن ماه 1401 گفت: زمانی که قیمت را اعلام می کنیم، ممکن است مصرف کنندگان یا تولیدکنندگان از قیمت راضی نباشند. همانطور که در مورد هزینه های تولید که به طور متوسط ​​30 درصد بیشتر از قیمت های فعلی است، بسیاری از مصرف کنندگان ادعا می کنند که نسبت به تولید کنندگان رفتار مطلوبی داشته اند، اکنون قیمت خودروهای نصب شده کمتر از تولیدکنندگان ناراضی است.

اسماعیلی در گفت و گوی تلویزیونی وظیفه شورای رقابت را تنظیم مقررات دانست و گفت: حمایت از مصرف کننده اصل مهم شورا است اما این حمایت از دروازه های تولید نباید محدود شود قیمت در نحوه توقف تولید است.

بر اساس این گزارش، قیمت خودروی نصب شده روز شنبه هفته جاری (۲۶ اردیبهشت) در شورای رقابت تصویب و یکشنبه (۲۷ اردیبهشت) اعلام شد.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا