فرهنگ و هنر

تاخیر در آغاز اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی حوصله تماشاچیان را سر برد!

چهارمین شب جشنواره موسیقی نواحی در حالی روی صحنه رفت که اختتامیه آن شب قبل با هماهنگی های وزیر فرهنگ و معرفی اسلام علیرغم باقیمانده از جشنواره برگزار شد!

به گزارش خبرنگار موسیقی سلام آنلاین، اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی که یک روز زودتر از موعد مقرر برگزار شد با تاخیر زیادی آغاز شد تا اینکه تعدادی از هنرمندان حاضر در بیرون سالن برای تماشاگران منتظر به نواختن و پایکوبی پرداختند. اتفاق هم زمان خوشی را فراهم کرد. فیگور درست کرد.

در نهایت جمعیت زیادی از هنرمندان داخلی اجازه ورود به سالن را پیدا کردند و پس از مدتی به محمدمهدی اسماعیلی، محمود سالاری، محمد الهیاری و سایر همکاران سه ردیف صندلی اختصاص داده شد و در سالن اجازه ورود به سالن داده شد. وارد سالن شدند.

پس از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد دو گروه روی صحنه رفتند.

محمد رعیت، مدیرکل ارشاد استان گلستان گفت: موسیقی مردم ایران توانایی بزرگ و بی اندازه ای است که هنوز به آن اشاره نشده است. ما مدیران موظفیم بیشتر به آن توجه کنیم و نباید فراموشش کنیم. موسیقی جاری است و وظایفی را برای هنرمند ایجاد می کند تا بخواند و بخواند و خلق کند.

وی تاکید کرد: موسیقی محلی نباید جشنواره ای باشد و باید برای مردم پخش شود زیرا وزارت فرهنگ تاکید دارد مردم به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

به گفته وی موسیقی منطقه باید ضبط شود تا در آینده از نبود آن پشیمان نشویم. از شنیدن و ندیدن هنر بسیاری از هنرمندان بزرگ متاسفیم و نباید این حسرت را به نسل بعد بسپاریم.

مدیرکل ارشاد گلستان تاکید کرد: جامعه علمی و پژوهشی باید به سمت موسیقی منطقه سوق داده شود و توجه بیشتری به این هنر بزرگ در دانشگاه داشته باشد. هنرمندان این رشته باید حمایت مالی و معنوی شوند. هنرمندانی که در جشنواره های داخلی و بین المللی کم تجربه هستند، اما ثروت را در ذهن دارند، نیاز به دریافت نشان درجه یک هنری دارند که در واقع مشاوره انجام می شود.

پس از اعلام سخنران بعدی، حضار خسته از تأخیر و شنیدن و تماشای اجرا، تصمیم به ترک سالن گرفتند.

به پایان رساندن …

دکمه بازگشت به بالا