بین الملل

تاجیکستان سفیر آمریکا را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک. وزارت امور خارجه تاجیکستان در بیانیه ای با اشاره به دوستی و دوستی آمریکا و تاجیکستان ، پیامکی در اعتراض به اظهارات جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا ارسال کرد ، اخیراً به جان مارک پومرسهایم ، سفیران دو کشور در تاجیکستان.

وزارت خارجه تاجیکستان همچنین تاکید کرد که دولت تاشکند به دنبال توسعه روابط با واشنگتن بر اساس احترام و حمایت متقابل است.

بایدن پس از بازدید از ایستگاه آتش نشانی در پنسیلوانیا در بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر 2001 از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان دفاع کرد و گفت که افغان ها برای خروج از افغانستان در هواپیماهای آمریکایی به دار آویخته شده اند و این ممکن است در تاجیکستان رخ دهد.

بایدن به خبرنگاران گفت: “اگر ما در تاجیکستان بودیم و می خواستیم با یک هواپیمای ترابری C-13 کشور را ترک کنیم ، همان چیزی که در افغانستان مشاهده کردیم در آنجا اتفاق می افتاد و مردم قطع می شدند.”

در همین حال ، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز دوشنبه گفت که در صورت عدم رعایت بایدن با تاخیر 31 آگوست 2021 در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ، طالبان در سراسر افغانستان حملات خود را در سراسر افغانستان آغاز می کند.

311311

دکمه بازگشت به بالا