عمومی

تاثیر ناچیز واردات بر قیمت برنج داخلی

به گزارش شبکه رسانه های خبری.

محمدرضا کلامی خاطرنشان کرد که طبق گزارشی از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، اکنون در فصل برداشت برنج داخلی هستیم که قیمت های برنج محلی نسبت به مدت مشابه حدود یک درصد افزایش یافته است. سال گذشته ارز مرجع واردات برنج از برنج ایالت به ارز نایروبی ، قیمت این کالا را در بسته های زندگی مردم به روشی غیرمعمول افزایش داده است ، جایی که اقبال رخ نمی دهد و قیمت برنج در بازار نشان می دهد درآمد یک شخص ممکن است مانعی در برابر افزایش قیمت کالاها باشد. برخی از آنها به صورت محلی ساخته می شوند و برخی دیگر از کشور وارد می شوند.

دبیرکل کمیسیون تنظیم بازار در مورد تغییرات نرخ ارز منابع واردات برنج گفت: بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که باید یک نرخ ارز واحد تعیین شود و یارانه ها لغو شود.

وی افزود: وقتی گوشت قرمز با ارزهای 4200 تومانی عرضه می شد ، یک خط خرید ایجاد می شد و اکثر مردم نمی توانستند یارانه گوشت بگیرند زیرا واردات تقاضای گوشت را برآورده نمی کند. یارانه ها ، اما حذف این محصول منجر به افزایش تولید داخلی و گوشت متعادل می شود. قرمز شده و مانع رشد سریع قیمت این محصول می شود.

کلامی افزود: وقتی کالاها از یک گروه به دو گروه منتقل می شوند ، به این معنی است که ارز نیما باید ملاک واردات آن باشد و در صورت نوسان ارز نیما ، قیمت نوسان می کند و دولت نمی تواند قیمت کالاها را اعلام کند. که هر روز بر اساس مقادیر متغیر است. ” زیرا این امر منجر به مشکلاتی در عرضه و کالاها در شبکه توزیع خواهد شد.

معاون تجارت داخلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در مورد قیمت برنج خارجی گفت: “در شاخص برنج مانند 1121 ، متوسط ​​قیمت آن در سراسر جهان و در بنادر جنوبی حدود یک دلار است. سنگ های قیمتی این کشور در حدود 25000 تخمین زده می شود. ”اما قیمت این محصول در بازارهای سراسر کشور حدود 19000 دلار است.

وی افزود: این قیمت ها نشان می دهد كه وارد كنندگان در ابتدا سود خود را برای حفظ بازار كاهش می دادند و از طرف دیگر كشورهای تولید كننده برنج می دانستند كه افزایش قیمت ها منجر به كاهش تقاضا برای كالاهای خود می شود. آنها برای حفظ بازار ایران از قیمت های جهانی پایین ترند. “

کلامی افزود: “مصرف کنندگان می توانند از برنج داخلی و خارجی استفاده کنند ، با توجه به قیمت بازار برنج که در مقایسه با نیمی از نرخ ارز مقرون به صرفه است.”

دکمه بازگشت به بالا