علمی و پزشکی

بیانیه شرکت ایلان ماسک ؛ ما میمون‌ها را شکنجه نکرده ایم

بیانیه ایلان ماسک شکنجه میمون ها را متهم کرد

شرکت‌های بیوتکنولوژی در حال توسعه یک رابط مغز و کامپیوتر هستند که ادعا می‌کند روزی افراد را باهوش‌تر می‌کند و توانایی راه رفتن را بازیابی می‌کند.

با این حال، کمیته پزشکی برای مسئولیت (PCRM) ادعا می کند که بین سال های 2017 تا 2020، میمون های آزمایشگاهی تحت کنترل Nuralink تحت آزمایش های شکنجه و شواهدی از بثورات پوستی قرار گرفتند.در اسناد بررسی شده آسیب به خود و خونریزی مغزی مشاهده شد.

Nuralink در آخرین بیانیه خود در مورد میمون هایی که آزمایش کرده است، اذعان کرد که میمون ها کشته شده اند، اما گفت که این به دلیل عدم مراقبت و مراقبت پزشکی نبوده است.

Noralink که توسط ایلان ماسک ایجاد شده است، روی یک تراشه پردازشگر تعبیه شده کار می کند که به گیرندگان اجازه می دهد کارها را به روش خود انجام دهند.

سال گذشته این شرکت از فناوری خود در Macaque رونمایی کرد که بازی های ویدیویی را بدون جوی استیک و فقط با مغز خود انجام می دهد.

یک گروه حقوق حیوانات به نام کمیته پزشکی برای مسئولیت (PCRM) ادعا می کند که Nuralink از کاشت “تهاجمی” استفاده کرده است که منجر به “رنج شدید از میمون های شکنجه شده که مراقبت کافی را دریافت نکرده اند.”

این تیم در گزارشی 700 صفحه ای ادعا کرد که 15 میمون از 23 میمون مورد آزمایش کشته شده اند و برخی انگشتان خود را از دست داده اند.

در این شکایت، حامیان حقوق حیوانات، دانشگاه کالیفرنیا دیویس را در 9 مورد نقض حقوق حیوانات، از جمله قوانینی که درد و ناراحتی حیوانات را در حین مراقبت از آنها کاهش می دهد، دریافتند. به گفته این گروه، بسیاری از میمون ها در نتیجه آزمایش های شدید و مراقبت ضعیف، آزار و اذیت شدید را تجربه می کنند. این ایمپلنت‌ها و سخت‌افزارهای مرتبط با آن که پس از ایجاد سوراخ در جمجمه وارد مغز می‌شوند، باعث عفونت مجدد حیوان می‌شوند و سلامت و دقت مطالعه را با خطر جدی مواجه می‌کنند. چندین نمونه از صدمات به میمون نیز مشاهده شد، از جمله از دست دادن انگشتان دست و پا، که به نظر می رسد نتیجه خودآزاری یا آسیب های دیگر باشد.

در موردی دیگر، میمونی که سوراخی در سر داشت، دچار عفونت پوستی خونی شده بود که او را مجبور به مرگ کشی کرد. در مثالی دیگر، تیم نشان داد که میمونی با نای در مغزش علائمی مانند استفراغ و تنگی نفس را نشان داد که مشخص شد ناشی از سکته مغزی است.

این تیم از داده‌ها برای شکایت از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس استفاده کرد، جایی که Noralink قبلاً آزمایش‌های خود را انجام داده است، اما این شرکت مستقیماً در این دعوی دخالت نداشت.

دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، که در سال 2020 به همکاری خود با نورالینک پایان داد، ادعا می کند که دستورالعمل های تحقیقاتی را به طور کامل در طول آزمایش بررسی کرده و پذیرفته است. سخنگوی دانشگاه گفت که کارکنان آن مراقبت از حیوانات، از جمله بازرسی های شبانه، را انجام داده و هرگونه حادثه را برای تغییر در راهنمایی ها و آموزش به کمیته رفاه حیوانات (IAACUC) گزارش می دهند.

این کمیته قصد دارد از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس شکایت کند و درخواست کند که تصاویر و ویدئوها به عنوان بخشی از داده های اصلی منتشر نشود. همچنین می خواهد به هویت حیواناتی که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه با Nuralink آزمایش می شوند، برای تعیین سرنوشت آنها دسترسی پیدا کند. اما کالیفرنیا دیویس می گوید این اطلاعات متعلق به نورالینگ است.

شفافیت نورالینک

Nuralink در یک مقاله طولانی در وب سایت خود، تیم PCRM را متهم کرد که با استفاده از حیوانات در تحقیقات به هر وسیله ممکن مخالفت می کند، حتی اگر مقررات فعلی نیاز به آزمایش حیوانی قبل از آزمایش انسانی دارد.

این شرکت در بیانیه ای تاریخچه مختصری از همکاری خود با دانشگاه کالیفرنیا-دیویس را تشریح کرد و گفت که مرکز ملی تحقیقات پستانداران در کالیفرنیا (CNPRC) ابتدا اجازه دسترسی به اسکلت حیوانات را داد.میمون ها جراحی خود را امتحان کردند و سپس میمون های زنده مانده را امتحان کردند. از آنجا به آنها یک پروژه تحقیقاتی دیگر بدهید.

Nuralink ادعا می کند که در مراحل اولیه پروژه خود، این میمون تنها در روز عمل جراحی در دسترس شرکت بوده و سپس تحت بیهوشی عمومی به شکل اتانازی کشته شده است. از سوی دیگر، هر گونه آسیبی که این میمون ها شامل از دست دادن انگشتان دست می شوند، ممکن است به دلیل رفتار تهاجمی با سایر میمون ها در مرکز مراقبت باشد و نتیجه آزمایش های شرکت نباشد.

46

دکمه بازگشت به بالا