علمی و پزشکی

ایلان ماسک پاسخ تهدید فضائی روگوزین روس را داد

پاسخ ایلان ماسک به توئیت تهدیدآمیز مدیر آژانس فضایی روسیه

وی در پاسخ به این سوال که “چه کسی از رفتن ایستگاه فضایی به مدار و سقوط بدون کنترل بر روی ایالات متحده یا اروپا جلوگیری می کند؟”

ایلان ماسک به توییت روگوزین واکنش نشان داد. این میلیاردر که مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا اتوموتیو است، تنها با انتشار تصویری از لوگوی شرکت خود، پاسخی ساده به مدیر آژانس فضایی Roscosmos داد.

“فکر می کنم پاسخ ایلان ماسک به این سوال که “چه کسی ایستگاه فضایی را از رفتن به مدار و سقوط غیرقابل کنترل بر فراز ایالات متحده یا اروپا باز می دارد؟” ایلان ماسک پاسخ داد: بله.

آیا ایلان ماسک می تواند این کار را انجام دهد؟

بدون شک، اکنون جهان به کمی تشویق نیاز دارد، اما ماسک قبلاً قول داده است که نمی تواند ادامه دهد. به عنوان مثال، او گفت که بچه های گرفتار در غارهای تایلند را نجات خواهد داد، اما نتوانست.

در 23 ژوئن 2018، 12 پسر نوجوان بین 11 تا 16 سال، اعضای یک تیم فوتبال محلی به همراه مربی 25 ساله آنها پس از تمرین فوتبال وارد غار شدند. آنها پس از باران شدید و جاری شدن سیل به گل نشستند و غارها پر از آب شدند و بیش از یک هفته بعد غواصان انگلیسی توانستند آنها را پیدا کرده و نجات دهند.

ماسک مهندسان تسلا و یک زیردریایی کوچک را برای کمک به نوجوانان به تایلند فرستاد، اما از آنها استفاده نشد.

ایلان ماسک همچنین به توییت دیگری از پیت هاردینگ، سردبیر NASASpaceFlight واکنش نشان داد.

هاردینگ توضیح داد که چگونه SpaceX می تواند ایستگاه فضایی بین المللی را در غیاب قطعه روسی متصل و هدایت کند.

پاسخ ایلان ماسک به توئیت تهدیدآمیز مدیر آژانس فضایی روسیه

او در ویدئویی نوشت: «ایستگاه فضایی بین‌المللی بدون بخش روسی اینگونه خواهد بود. فضاپیمای Dragon را می توان برای کنترل ارتفاع به آن متصل کرد.

ماسک در پاسخ به توییت هاردینگ نوشت: «توئیت خوب است.

46

دکمه بازگشت به بالا